Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@04:28:45 GMT

یورو به پایین‌ترین قیمت5ماه اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۲۶۳۴

پس از انتشار اخباری از تلاش احزاب ایتالیایی برای فشار آوردن به بانک مرکزی اروپا در مورد بدهی این کشور، ارزش یورو به پایین ترین سطح پنج ماه اخیر رسید. ناطقان: به نقل از یورونیوز، تا پایان آخرین معاملات بورس های اروپایی، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۴ واحد کاهش اما شاخص "دکس" آلمان ۱۳ واحد و شاخص "کک" فرانسه ۱۰ واحد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در معاملات امروز، شاخص "ام اس سی آی" بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۱ درصد کاهش یافت اما شاخص " نیک کی ۲۲۵" ژاپن با افزایشی ۰.۷ درصدی معاملات اولیه را به پایان برد.

با این حال زیان ها در معاملات بورس های آسیا پس از صعود بورس وال استریت در معاملات دیروز به رهبری نمادهای تکنولوژی محدود بود.

در بازار ارز، یورو هر چند با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۱۸۲۲ دلار رسید اما هنوز در پایین ترین سطح پنج ماه اخیر قرار دارد. نگرانی ها از ریسک سیاسی در ایتالیا هم بر بورس ایتالیا و هم ایتالیا اثر منفی داشت؛ چرا که جنبش پنج ستاره و حزب لیگ طبق اسناد فاش شده در تلاش برای فشار به بانک مرکزی اروپا برای چشم پوشی از بدهی ۲۵۰ میلیارد یورویی این کشور هستند.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا نیز برای نخستین باز از ژوئیه ۲۰۱۱ به ۳.۱۰ درصد رسید و این مساله بر روی اشتهای سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در دارایی های پرریسک تری چون سهام تاثیر گذاشته است.

استفان اینس- مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه در موسسه " اونادا" گفت: اگر این روند تداوم یابد پایداری یورو در برابر دلار و اوراق قرضه دشوار خواهد شد.

شاخص دلار با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳.۲۲۶ واحد رسید. نفت نیز به ۸۰ دلار نزدیک شد و هر بشکه نفت خام برنت به ۷۹.۴۳ دلار رسید. منبع: ایسنا برچسب ها: یورو ، قیمت ، دلار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یورو قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است

امروز شاخص بورس کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی را تجربه کرد که به عقیده کارشناسان،‌ این نوسان زودگذر است و تالار شیشه‌ای در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند.

به گزارش ایسنا، پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس، بیش از ۹۰ هزار فقره بود که تقریبا یک چهارم روزهای گذشته محسوب می‌شود. ارزش معاملات امروز نیز به ۳۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار بورس ـ یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

فملی، فولاد، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هم‌چنین فملی، فولاد، ذوب و وبملت از نمادهای پرتراکنش بوددن که همگی منفی شدند.

فرابورس ایران هم روز یکشنبه ۱۲۹ واحد افت کرد و شاخص آن در عدد ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز فرابورس نیز با ۵۰ هزار فقره تقریبا یک چهارم  روزهای گذشته بود. ارزش معاملات فرابورس ۹۲۷۷ میلیارد تومان بود.

شگویا، هرمز، زاگرس و بپاس از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند. هم‌چنین فزر، کرمان، فصبا و بگیلان از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز فزر سایر نمادها منفی شدند.

اما درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه فردین آقابزرگی ـ کارشناس بورس - با اشاره به رشد ۴۶۰۰ برابری شاخص بورس در ۲۷ سال گذشته اظهار کرد: با وجود تنش‌هایی که طی حدود سه دهه گذشته رخ داده هیچ بازاری به اندازه بورس بازدهی نداشته است. نوسان اخیر نیز زودگذر خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، پیش‌بینی کرد که به زودی تاثیر عوامل غیراقتصادی بر بازار سرمایه از بین خواهد رفت و بعید است بحران در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند. به نظرم بورس در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در یک فرآیند کلی در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورق بورس برگشت
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است
  • بورس کاهشی شد
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • سقوط یورو در برابر دلار