Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-09@00:29:14 GMT

کشته شدن سه مهندس خارجی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۲۶۶۵

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،  سه مهندس خارجی بر اثر حمله راکتی در استان فراه در غرب افغانستان کشته شدند. مقامات محلی فراه اعلام کردند: این سه مهندس که در طرح سد سازی کار می کردند بر اثر حمله راکتی طالبان در شهر فراه مرکز این استان کشته شدند.این در حالی است که طالبان دیشب حملات به شهر فراه را آغاز کرد و درگیری های پراکنده در اطراف مراکز دولتی فراه ادامه دارد



.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افغانستان کابل راکتی تروریست طالبان مهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مواردی داریم که یاغی های داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان شده، از خاک پاکستان علیه سرزمین ما استفاده کرده‌ اند و حوادث تروریستی را از آن کشور سازماندهی کرده اند. پاکستان باید پاسخگوی این موضوع باشد.

این در حالیست که ژنرال احمد شریف، سخنگوی ارتش پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری طالبان را متهم کرده بود که به تعهداتش در مبارزه با تروریسم عمل نکرده است. وی گفت: حمله ماه مارس در منطقه خیبرپختونخواه که منجر به کشته شدن ۵ مهندس چینی شد، در افغانستان برنامه ریزی شده بود.

سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در پاسخ به اظهارات طرف پاکستانی افزود: انگشت اتهام به سوی افغانستان تلاش ناموفق اسلام آباد برای فرار از مسئولیت‌ هایش است.

وی در واکنش به حمله ماه مارس که مهندسان چینی را هدف قرار داد و به عقیده طرف پاکستانی در افغانستان طراحی شده بود، همچنین اظهار داشت که «خیبرپختونخواه در منطقه‌ ای قرار دارد که تحت پوشش امنیتی شدید ارتش پاکستان است.»

عنایت الله خوارزمی گفت که ادعای مقامات نظامی پاکستان غیرمسئولانه و دور از واقعیت بوده و هدف قرار دادن اتباع چینی نشان‌دهنده «ضعف سازمان‌ های امنیتی پاکستان» است.

گفتنی است که در ماه مارس، یک بمب‌گذار انتحاری به کاروان مهندسان چینی که مشغول کار روی یک پروژه سد در شمال غرب پاکستان بودند، حمله کرده و ۶ نفر را کشتند.

کد خبر 6100894

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • فیلم/حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت