Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@23:26:12 GMT

دیدگاه کویت درباره نقش آمریکا در حل بحران

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۳۰۸۸

دیدگاه کویت درباره نقش آمریکا در حل بحران

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک روزنامه کویتی محتوای نامه‌های اخیر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح خطاب به کشورهای محاصره کننده قطر را منتشر کرد.
روزنامه کویتی "الرأی" به نقل از منابعی دیپلماتیک نوشت که تلاش اخیر کویت برای حل بحران کشورهای عربی خلیج فارس و قطر که به اولین سالگرد خود نزدیک شده است، موفقیت‌آمیز نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته این روزنامه، امیر کویت در نامه‌های اخیر خود به سران کشورهای محاصره کننده قطر بر ضرورت وحدت در  مقابله با چالش‌ها، ارتباط با یکدیگر و طرح شفاف مسائل مورد اختلاف و پاسخ به آن در سایه وجود ضمانت‌های اجرایی تاکید کرده است.

ابتکار عمل در دست آمریکا و  کشورهای غربی نباشد
به گزارش الرأی، کویت به دنبال این است که ابتکار عمل برای حل بحران کشورهای عربی خلیج فارس در دست خود آن‌ها باشد، نه در دست آمریکا و سایر کشورهای غربی دوست و از هرگونه تلاشی کمک کننده در این زمینه استقبال شود.

این روزنامه کویتی نوشت: از نظر کویت اگر راه حل در داخل باشد، هزینه آن کمتر خواهد بود حتی اگر منجر به دادن امتیازاتی توسط برادرانشود، زیرا راه حل‌های خارجی، تعهداتی در قبال ائتلاف‌های امنیتی و اقتصادی را تحمیل می‌کند و کشورها و جوامع ما را در معرض فرسایش امکانات مادی و همچنین ارتباطاتی سیاسی که ضرورتا با گرایشات کشورهای عربی خلیج فارس همسو نیست قرار می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، کشورهای محاصره کننده قطر معتقدند که دلایل تحریم همچنان استوار است و چیزی تغییر نکرده و این در حالی است که قطر معتقد است که کشورهای تحریم کننده آماده برداشتن حتی یک گام از گام‌هایی که قطر برای حل این بحران بر می‌دارد نیستند. 

رأی در ادامه نوشت: همه طرف‌های بحران برای نقش کویت و دیدگاه‌های این کشور در قبال مسائلی که منطقه با آن روبرو است، احترام قائل هستند و در نتیجه این نقش ادامه خواهد یافت.

طی روزهای گذشته مسئولان برخی از کشورهای طرف بحران شورای همکاری خلیج فارس و مسئولان کویتی با یکدیگر دیدار کرده‌اند و این در حالی است که نتایج این دیدارها به صورت علنی اعلام نشده است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.

قطر از ابتدای این بحران تأکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به‌دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.
تاکنون تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران قطر نتیجه‌ای در پی نداشته است.  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد