Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست؛   زهرا سعیدی  اظهار داشت: زن مسلمان ایرانی همیشه سابقه درخشانی داشته است. این را می توان از هشت سال دفاع مقدس که زنان ایرانی در کنار مردان دلیرانه می جنگیدند و فرزندانشان و همسرانشان را تقدیم انقلاب می کردند، مشاهده کرد.
وی افزود: بانوان ایرانی دنبال عزت و اقتدار هستند و همواره این را در عرصه های مختلف نشان دادند، بانوان فوتسالیست ما نیز فرزندانی از نسل همان مادران هستند که همواره نشان دادند حجاب مانع پیشرفت زنان ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: زنان ایرانی در مسابقات آسیایی ثابت کردند حجاب محدودیت نیست و با حجاب می توان قله های اقتدار را فتح کرد.
سعیدی اضافه کرد: عزت نفس و خواسته قلبی زنان سرزمینمان حجاب است، متاسفانه برخی ها به دنبال ایجاد حاشیه در این زمینه هستند در حالی که حجاب برای ما محدودیت نیست.
عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: زنان فوتسالیست ما نماینده جامعه زنان مسلمان در سطوح بین المللی هستند.
سعیدی اظهار داشت: امروز مسوولیت این بانوان سنگین تر از گذشته می شود، چون آنان نمایندگان کشورمان هستند و جامعه ایرانی را به جهانیان نشان می دهند.
 تیم فوتسال بانوان ایران با برتری مقتدرانه 5 بر 2 مقابل ژاپن برای دومین دوره متوالی به مقام نخست رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا دست یافت.
دیدار پایانی سومین دوره رقابت های فوتسال قهرمانی زنان آسیا، بین تیم های ملی ایران و ژاپن در شهر «بانکوک» تایلند برگزار شد و تیم ایران با ارائه نمایشی خیره کننده در نیمه دوم به پیروزی 5 - 2 رسید و سرود قهرمانی سر داد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانوان فوتسالیست عضو فراکسیون زنان مجلس مسابقات آسیایی پوشش اسلامی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت

ایسنا/خوزستان دختران خوزستانی در سال ۱۴۰۳ به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند که از جمله آن می‌توان به کسب سه سهمیه پاراالمپیک پاریس و قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان در سوپرلیگ فوتسال زنان ایران اشاره کرد.

در حوزه ورزش بانوان استان خوزستان طی سال گذشته موفقیت های زیادی حاصل شد؛ کسب عناوین متعدد و درخشش پرمدال بانوان خوزستانی‌ در بازی های آسیایی و پاراآسیایی و کسب سهمیه پارالمپیک کام مردم خوزستان را شاد کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه نیز بخشی از دستاوردها و اقدامات انجام شده در ورزش زنان خوزستان را می‌خوانید.

جمعیت بانوان ورزشکار سازمان یافته استان خوزستان ۱۰۰ هزار و ۴۳۲ نفر است و ۳۰۰ هیات شهرستانی نیز در بخش بانوان فعال بوده و ۴۲ نواب رئیس در هیات‌های ورزشی استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

در سال‌های اخیر ۷۴ ورزشکار زن خوزستانی به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند که از این تعداد ۲۰ نفر به عضویت تیم ملی درآمدند؛ ضمن این که تعداد مدال‌های کسب شده در این بخش در سطح بین‌المللی و بالاتر نیز ۲۳ مدال بود. نکته حائز اهمیت در ورزش بانوان خوزستان در سالی که گذشت، کسب سه سهمیه پاراالمپیک پاریس توسط ورزشکاران استان بود.

همچنین سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در ورزش همگانی و روستایی در بخش بانوان مشارکت داشتند و خوزستان در بخش بانوان در سال ۱۴۰۲، ۲۰ میزبانی رویدادهای کشوری را بر عهده داشت.

سال گذشته تجلیل از ۲۰ مربی و ورزشکار مدال‌آور در بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی و مسابقات جهانی نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان خوزستان انجام شد تا این تقدیر خون تازه‌ای به رگ‌های ورزش خوزستان از این جهت که هیچ موفقیتی از چشم مسئولان ورزش استان دور نمی ماند، تزریق کرده باشد.

قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان در سوپر لیگ فوتسال زنان ایران، قهرمانی تیم وزنه‌برداری بانوان خوزستان در مسابقات کشوری، نایب‌قهرمانی تیم ملی‌حفاری در لیگ یک تیراندازی زنان ایران و صعود به لیگ برتر، صعود باشگاه نفت امیدیه به سوپر لیگ فوتسال زنان کشور، حضور ۹ بانوی خوزستانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو به همراه کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و کسب سکوی چهارمی بازی‌های آسیایی هانگژو توسط نگین شیخی در اسکیت، از دیگر موفقیت های ورزش خوزستان در سال ۱۴۰۲ است.

همچنین برگزاری اجرای طرح ملی بانوی توانا، طرح ملی جشنواره دختران آفتاب ایران زمین، طرح ملی جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب، طرح ملی پایش و تندرستی بانوان شاغل و تقدیر از نواب رییسان هیات های ورزشی استان و مسئولان ورزش بانوان در شهرستاها از جمله عملکرد معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ است.

البته سال گذشته در جریان بازی های پاراآسیایی هانگژو یک اتفاق تلخ هم برای ورزش زنان خوزستان رقم خورد؛ در روز اول هاشمیه متقیان ورزشکار نامی خوزستان در رشته دو و میدانی، در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ هم به مدال طلا رسید و هم رکوردشکنی کرد اما با اعتراض چینی ها به تاخیر یک دقیقه ای متقیان در کال روم، مدال طلای این ورزشکار پس گرفته شد تا متقیان با خاطره ای تلخ هانگژو را ترک کند.

همچنین حضور در لیگ برتر فوتبال زنان که مطالبه چندین ساله دختران خوزستانی است، سال گذشته نیز بر روی میز سه باشگاه‌ لیگ برتری خوزستان معطل ماند تا شاید در ۱۴۰۳ نگاه جدی‌تری به این موضوع شود و در نهایت دختران خوزستانی به آرزوی چندین ساله خود برسند.

اگرچه ورزش بانوان در استان خوزستان باتوجه به پتانسیل موجود هنوز جای کار زیادی دارد اما اقدامات انجام شده در سال گذشته نوید روزهای خوب برای این بخش در سال ۱۴۰۳ است؛ سالی که خوزستان علاوه بر بخش آقایان در بخش زنان نیز در پاراالمپیک پاریس نماینده دارد و باید منتظر درخشش زنان خوزستانی‌ها در این میدان بزرگ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو رویداد مهم برای فوتسال زنان ایران/ رویایی که به حقیقت پیوست
  • فوتسالیست جاجرمی به همراه تیم ملی به تورنمنت ویتنام اعزام شدند
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • جدایی ستاره فوتسال ایران از باشگاه اسپانیایی رسمی شد
  • رسمی | جدایی زودهنگام لژیونر ایرانی | قرارداد با تیم اروپایی فسخ شد
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!
  • تجمع بانوان خورموجی در حمایت از زنان و کودکان غزه
  • تبدیل «چادر نماز» به پوشش رسمی زنان غزه پس از طوفان الاقصی+ فیلم