Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- به دنبال ترديدها درباره ادامه روند توليد نفت خام در کشورهاي ايران و ونزوئلا، بهاي طلاي سياه در بازار نفتي لندن به بالاترين نرخ 4 ساله خود صعود کرد و از مرز هشتاد دلار در هر بشکه گذشت.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، بهاي هر بشکه نفت برنت درياي شمال با 90 سنت افزايش، به هشتاد دلار و 18 سنت رسيد که اين قيمت از چهاردهم نوامبر سال 2014 تاکنون بي سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين ناآرامي ها و درگيري هاي خونين اخير در غزه که منطقه خاورميانه را بيش از پيش متزلزل کرده است، مي تواند يکي ديگر از علل افزايش بهاي نفت در بازارهاي جهاني باشد.
قيمت نفت تگزاس غرب آمريکا، دابليوتي‌آي، براي تحويل در ماه ژوئن؛ در بورس نيويورک با قيمت هفتاد و دو دلار و هفت سنت در هر بشکه معامله شد.
مجموع حجم معاملات امروز در بازار نفتي لندن، حدود 19 درصد از ميانگين يکصد روزه بالاتر بود.
خبرگزاري فرانسه افزود: موضوع خروج آمريکا از توافق هسته اي ايران و تهديد شرکت هاي خارجي که با ايران مراوده اقتصادي- تجاري دارند، از يک سو، و از سويي ديگر ترديدها درباره ادامه توليد نفت خام در ونزوئلا از علل اصلي افزايش قيمت بهاي نفت اعلام شده است.
اتحاديه اروپا و کشورهاي چين و روسيه اميدوارند با توافق هسته اي با ايران را حفظ کنند و براي ادامه فعاليت شرکت هاي خود در ايران، تمهيداتي اتخاذ نمايند.
به گزارش ايرنا، بسياري از تحليلگران مي گويند، سقوط قيمت هاي نفت که از سال 2014 آغاز شد، اکنون به پايان رسيده و سطح قيمت ها به دليل اخلال عرضه و افزايش تقاضاي نفت به ويژه در آسيا رو به افزايش است.
کاهش توليد نفت اوپک و برخي کشورهاي غيراوپک به رهبري روسيه و احتمال ايجاد اخلال در عرضه نفت خاورميانه، ونزوئلا و آفريقا عامل اصلي روند صعودي قيمت هاي نفت است.
اوپک در نشست رسمي 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) خود در وين، براي نخستين بار از سال 2008 ميلادي با کاهش توليد موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قيمت ها کمک کند.
روسيه و 9 توليدکننده ديگر نيز در اواخر سال 2016 به توافق کاهش توليد اوپک پيوستند. براساس اين توافق، کشورهاي امضاکننده متعهد شدند در مجموع از سطح توليد 1.8 ميليون بشکه در روز بکاهند که اين ميزان، حدود 2 درصد کل توليد نفت در جهان است. اين توافق تا پايان سال 2018 معتبر است.
اروپام**9041**3404
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است

به گزارش قدس آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است