Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@18:11:30 GMT

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۶۷۸۹

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی درگذشت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ عالم وارسته و معلم اخلاق حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی، یک ساعت پیش در اثر عارضه کبدی و تنفسی در نخستین روز ماه مبارک رمضان دار فانی را وداع گفت.

اخبار مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری آن عالم وارسته متعاقبا اعلام خواهد شد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی درگذشت ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در اولین جلسه هیأت عمومی در سال جدید که صبح امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و عید سعید فطر به قضات حاضر در جلسه، با اشاره به کلام نورانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) در مورد جایگاه نیروهای مسلح اظهار کرد: امیر مؤمنان علی (ع) بارها در نامه‌ها، خطبه و فرمایشات خود به توجه به سربازان تأکید کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به نامه ایشان به مالک اشتر نخعی اشاره کرد که در آن به صورت ویژه مالک را به توجه به سربازان دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) پس از انتصاب مالک اشتر به فرمانداری مصر در نامه‌ای به او ضمن بیان اصول حکومت، با دقت ویژه‌ای مالک را به توجه به سربازان از منظر مالی، روحی، تأمین تجهیزات و ابراز، مهر و عطوفت با آنان توصیه می‌کند؛ در بخش‌هایی از این نامه اشاره شده که لشکریان به اذن پروردگار دژ محکمی برای مردم و برای حاکمیت موجب زینت و برای جامعه موجب عزت و سربلندی دین و ایجاد امنیت هستند. پایداری و قوام نیروهای مسلح ممکن نیست مگر اینکه نیازهای مالی این نیروها توسط حاکمیت از محل مالیات تأمین شود.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه اگر امنیت نباشد هیچ یک از مؤلفه‌های پیشرفت جامعه محقق نخواهد شد، ادامه داد: امروز توان دفاعی ما به برکت انقلاب، اسلام و راهبردهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب، به چنان پیشرفتی دست یافته که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که نیروهای مسلح و سپاه پاسداران چه افتخاری در دفاع از استقلال، اقتدار و شرف کشور آفریدند و کاری کردند که در تاریخ بی‌بدیل بود.

وی تصریح کرد: رژیم نامشروع و خبیث صهیونیستی با حمله ناجوانمردانه و وحشیانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرزندان رشید و دلاور کشورمان اوج بزدلی و ترس خود را نشان داد و ثابت کرد که به هیچ یک از قوانین و عرف‌های بین‌المللی پایبند نبوده و دست به هر جنایتی خواهد زد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: پیش از این نیز شدت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه نیز که فریاد خشم و خروش همه‌ی ملت‌ها در سراسر جهان را در دفاع از این مردم مظلوم برانگیخته است لزوم پاسخی محکم به رفتار شنیع این رژیم را به اثبات رسانده بود؛ لذا همانگونه که رهبر فرزانه و ملت قهرمان ایران انتظار داشتند که رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود، سرانجام دلاورمردان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی پیروزمندانه و به یاد ماندنی با پرتاب صدها پهباد و موشک به خاک غاصبان صهیونیست رعب و وحشت در دل آنان افکنند و با انهدام اهداف و تأسیسات مهم صهیونیست‌ها سیلی سختی بر صورت اشغالگران و جنایتکاران صهیونیست نواختند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه مردم باغیرت و متدین با حضور و حمایت خود نشان دادند که عظمت این اقدام بزرگ و عملیات غرور آفرین را درک کرده اند، تصریح کرد: این دفاع مشروع و پیروزی غرورآفرین فرزندان رشید ایران اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وعده صادق الهی را تحقق بخشیدند به محضر حضرت، ولی عصر (ع)، فرمانده معظم کل قوا و رهبر فرزانه‌ی انقلاب، دلاورمردان غیور سپاه و به‌خصوص به مردم شریف و غیرتمند و آزاده‌ی ایران اسلامی تبریک و تهنیت و شاد باش عرض کرده و پاکسازی قدس شریف از لوث وجود اشغالگران صهیونیست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به درگذشت رحمت الله احمدی رئیس شعبه سی و پنجم دیوان عالی کشور عنوان کرد: قاضی رحمت الله احمدی بیش از ۱۳ سال از عمر شریف خود را در دیوان عالی کشور به قضاوت و خدمت مشغول بودند، خبر درگذشت و فقدان ایشان موجب تأثر و تالم شد؛ برای ایشان رضوان و رحمت الهی از درگاه احدیت خواستارم.

رئیس دیوان عالی کشور همچنین در ادامه جلسه از تصویب کلیات اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خبر داد و اظهار امیدواری نمود با تصویب نهایی آن در مجلس و در نتیجه کاهش ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور، افزایش اتقان آرا، کیفیت کار شعب و نظارت مستمر بر عملکرد محاکم به نحو شایسته‌تری مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به قضات حاضر در جلسه تصریح کرد: تقویت نظارت برعملکرد دفاتر شعب دیوان عالی کشور را به منظور پیشگیری از هرگونه فساد اداری و افزایش سلامت مجموعه دیوان عالی کشور در اولویت کاری خود قرار دهید.

گفتنی است: در جلسه امروز هیئت عمومی دیوان عالی کشور؛ گزارش پرونده وحدت رویه با موضوع مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفت و در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین کریمی حسینی، معاون قضائی در امور شعب دیوان عالی کشور و جمال انصاری معاون برنامه‌ریزی و امور عمومی دیوان عالی کشور به بیان گزارشی از عملکرد مجموعه تحت نظارت خود پرداختند.

کد خبر 6079968

دیگر خبرها

  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • رئیس کل دادگستری استان سمنان منصوب شد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا از یگان مستقر در خط مرزی
  • ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • عملیات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها در تاریخ بی‌نظیر بود
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی سینایی
  • رئیس جمهور به سمنان سفر می کند
  • توان پاسخ‌دهی ما مرهون انقلاب اسلامی ایران است