Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@20:12:22 GMT

حمايت از کالاي ايراني، دولت، توليدکنندگان و مردم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۷۰۶۱

حمايت از کالاي ايراني، دولت، توليدکنندگان و مردم

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - پايگاه خبري سازه پرس در يادداشتي به قلم سيد حسين هاشمي به موضوع حمايت از کالاي ايراني با عنوان ` حمايت از کالاي ايراني، دولت، توليدکنندگان و مردم` پرداخته است.

به نوشته اين پايگاه خبري، مقام معظم رهبري در ابتداي سال جديد، سال 1397 را سال “حمايت از کالاي ايراني” نامگذاري کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق اين شعار براي سال جاري نيازمند عظم جدي در بخش هاي مختلف است که اصلي ترين آنها را مي توان سه بخش دولت، توليدکنندگان و مردم عنوان کرد که هريک به نوبه خود وظايفي در راستاي حمايت از کالاي ايراني دارا مي باشند.
دولت در وهله اول بايد چتر حمايتي خود را از کسب و کارها گسترده تر کرده و زمينه رشد و توسعه آنها را فراهم کند؛ دقيقا مشابه آنچه در ژاپن پس از جنگ جهاني دوم رخ داد و يا در کره جنوبي، چين و حتي آمريکا در دهه هاي گذشته مشاهده گرديد.
با حمايت همه جانبه دولت از کسب و کارها با مواردي همچون به حداقل رساندن ماليات ها، حمايت هاي بيمه اي در خصوص کارکنان، اعطاي تسهيلات با بهره صفر يا حداقل و… است که کسب و کارها فرصت بروز و ظهور پيدا مي کنند.
در وهله بعدي در صورت تحقق حمايت گسترده دولت از کسب و کارها توليد کنندگان نيز بايد همه تلاش خود را انجام داده و عزم شان را جزم کرده و با تلاش شبانه روزي اقدام به افزايش کيفيت توليدات خود نمايند و اين گونه تلقي نکنند که هر کالا و يا خدمات توليد شده با هر کيفيتي بايد مورد حمايت دولت و مردم قرار گيرد.
در مرحله بعدي مردم نيز بايد در پروسه اي که دولت اقدام به حمايت از کسب و کارها نموده و توليدکنندگان نيز با حداکثر تلاش در صدد افزايش کيفيت توليدات خود هستند از اين روند حمايت کرده و اقدام به خريد کاهاي ايراني نمايند تا چرخه اقتصاد چرخيده و زمينه گذر از اين مرحله و رسيدن به استانداردها براي هر سه بخش دولت، توليدکنندگان و مردم فراهم شود.
بواقع حمايت از کالاي ايراني امري نيست که يک شبه بوقوع بپيوندد بلکه روندي است که در آن تمامي بخش ها وظيفه خاص خود را دارا مي باشند و بايد تلاش کنند به بهترين شکل ممکن وظيفه خود را به خوبي انجام دهد.
6132/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان در بازدید از انبار‌های ذخیره سازی کالا‌های اساسی اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان گفت: در یک سال گذشته در مجموع بیش از ۲۸ هزار تن برنج و شکر به نرخ دولتی به منظور تنظیم بازار بین مردم واصناف تولیدی وکارگاه‌ها توزیع شد.
محسن ضیائی افزود: هیچ کمبودی در زمینه تامین اقلام وکالا‌های اساسی مورد نیاز مردم شامل برنج، شکر و روغن وگندم وآرد نیست.
محمود حقیقت سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان هم در این بازدید گفت: تامین نیاز‌های اولیه مردم به کالا‌های اساسی جزو وظایف مستمر مدیران حوزه اقتصادی استان است و مردم باید بتوانند با قیمت منطقی به کالای مورد نظر خود تامین کنند.

دیگر خبرها

  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود