Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا گفت ترامپ از توافق هسته ای خارج شد زیرا برجام دستاورد مهم دولت اوباما به شمار می رفت و می خواهد میراث اوباما را نابود کند.

به گزارش جروزالم پست، «وندی شرمن» عضو سابق تیم مذاکره کننده آمریکا در توافق هسته ای تأکید کرد که ترامپ به این دلیل از توافق هسته ای با ایران خارج شده زیرا توافق هسته ای موفقیت چشمگیر «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا به شمار می رود و ترامپ می خواهد میراث اوباما را نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که ترامپ با خروج از توافق های متعدد دیگری که مربوط به دوران اوباما بوده این مسأله را نمایان کرده است.

این مسئول سابق آمریکایی گفت که راضی نگاه داشتن حامیان محافظه کار حزب جمهوری خواه یکی دیگر از دلایل این اقدام ترامپ به شمار می رود.

قائم مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که ترامپ نگرانی های بنیامین نتانیاهوم نخست وزیر اسرائیل در خصوص برجام را منعکس می کند و افزود: او (ترامپ) کاملا به آنچه نتانیاهو معتقد است اهمیت می دهد، همه ما به امنیت اسرائیل اهمیت می دهیم.

وی در خصوص جدی نبودن اوباما در خصوص استفاده از گزینه نظامی در خصوص ایران هم گفت این عادلانه نیست که بگویم اوباما با گزینه نظامی علیه ایران مخالف بوده است.

 شرمن مدعی شد که اوباما حتی تسلیحات لازم برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران را هم مشخص کرده بود ولی در طول دوران ریاست جمهوری اش این گزینه را به صورت واضح اعلام کرده بود که اقدام نظامی تنها ایران به صورت موقتی از تلاش اش برای دستیابی به سلاح اتمی منع می کند.

وی در خصوص اتهامات اخیر نتانیاهو علیه ایران نیز گفت که اطلاعات جدیدی علیه ایران از برنامه نتانیاهو به دست نیاورده است و ضمن متهم کردن ایران به دروغ گویی مدعی شد که دلیل اصلی مذاکرات در مقام اول این بود که ایران در گذشته دروغ گفته بود.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وندی شرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در این باره گفت: به جای عملیات نظامی راه‌های دیگری برای اسرائیل وجود دارد تا تیپ‌های حماس در رفح را از بین ببرد.

بلینکن درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح نیز افزود: مردم حرف‌هایی را به زبان می‌آورند، اما بیایید روی عمل تمرکز کنیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده به جنبش حماس و در تقلا برای انداختن توپ به زمین این جنبش گفت: پیشنهاد فعلی ثابت می‌کند که اسرائیل آماده است برای دستیابی به یک معامله امتیازاتی بدهد.

بلینکن همچنین بار دیگر تاکید کرد ایالات متحده هنوز «یک برنامه روشن و معتبر برای محافظت از غیرنظامیان» در رفح را ندیده است و تا زمانی که تل‌آویو این کار را انجام ندهد «واشنگتن از یک عملیات نظامی بزرگ در آنجا پشتیبانی نخواهد کرد.»

بلینکن در پاسخ به این سوال که اگر تل‌آویو به جای دنبال کردن توافق با حماس، عملیاتی را در رفح انجام دهد، ایالات متحده چه گام‌هایی برمی‌دارد، گفت که نمی‌خواهد درباره «فرضیه‌هایی درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد» صحبت کند.

این اظهارات در حالی بیان شده است که منابع خبری صبح امروز (پنج‌شنبه) نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش، این توافق دربرگیرنده سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز است که قابلیت تمدید دارد.

مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اجرایی شدن آن است.

مرحله سوم نیز به مدت ۴۲ روز ادامه داشته و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای شهدای مقاومت و فلسطین و کشته‌های اسرائیلی پس از دستیابی به آنها و شناسایی‌شان می‌شود.

قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل