Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@11:28:46 GMT

نقش یک عصب در روند ترمیم مجدد مغز

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۷۳۶۱

نقش یک عصب در روند ترمیم مجدد مغز

محققان دریافتند که تحریک الکتریکی عصب واگ پس از سکته باعث افزایش انعطاف‌پذیری مغز می‌شود و در تشکیل اتصالات جدید عصبی مغز کاملا موثر است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بر اساس مطالعات جدید محققان دانشگاه تگزاس که روی مدل‌های حیوانی انجام شد، برای اولین‌بار مشخص شد که تحریک الکتریکی عصب واگ در بازیابی محدودیت‌های حرکتی پس از سکته مغزی کاملا موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایکولوژی تودی، عصب واگ طولانی‌ترین عصب مغزی و دهمین زوج اعصاب مغزی از ۱۲ جفت عصب مغز است که در بلعیدن غذا، صحبت کردن، فعالیت‌های پاراسمپاتیک و هاضمه نقش دارد. برای تحریک عصب واگ لازم است که یک قطعه الکترونیک با یک عمل سطحی در بالای قفسه سینه نصب شود.

با توجه به اینکه پس از سکته با کاهش شدید خون‌رسانی به قسمت‌های مشخصی از مغز، نورون‌های عصبی از بین می‌روند بنابراین ارتباط رشته‌های عصبی با مشکل مواجه می‌شود و بیمار احساس می‌کند که فلج شده است.

محققان دریافتند که با تحریک الکتریکی عصب واگ از طریق ایمپلنت مستقیم می‌توان اتصالات جدیدی در مغز شکل داد تا به کمک آن جهت مسیر آسیب‌دیده عوض و کانال هدایت پیام عصبی به صورت دائمی باز شود.

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده

وزارت آموزش و پرورش از آغاز سامانه ترمیم سابقه تحصیلی از هفته آینده خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام داوطلبان کنکور برای ترمیم نمرات و ایجاد سوابق تحصیلی قرار بود از اول اردیبهشت آغاز شود که به دلیل آماده نبودن مقدمات به تعویق افتاد..

طبق اعلام  وزارت آموزش و پرورش، این فرآیند قرار است از هفته آینده آغاز شود.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

آموزش و پرورش اعلام کرده است: با توجه به برگزاری آزمون سراسری در پایان هفته و به منظور حفظ آرامش خاطر داوطلبان‌گرامی، زمان شروع به‌کار سامانه «مشاهده، تایید، ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی» به هفته آینده موکول شد.

در ضمن، با هماهنگی صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در نوبت های اول و یا دوم آزمون سراسری سال جاری ثبت نام‌نموده‌اند، می بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org ، اقدام به ورود از بخش سابقه تحصیلی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!