Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز گشت ارشاد در یکی از پارک‌های تهران گفت: حجاب در کشور ما قانون است، اما حفظ حقوق شهروندی هم قانون است و امنیت و اخلاق کنار هم چیده نمی‌شوند.

 برخورد گشت ارشاد با دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) با اشاره به پیشنهاد خود برای تشکیل کارگروه و کمیته حقوق شهروندی در شورای شهر گفت: قسمتی از کار و وظیفه ما در شورای شهر تهران به بحث حقوق شهروندی برمی‌گردد. در پارک شهر؛ گشت ارشاد گذاشته شده و من نمی‌دانم چه نیازی است گشت ارشاد در چنین پارک وجود داشته باشد، چراکه این پارک محل رفت و آمد خانواده‌هاست و در وسط شهر قرار دارد؟

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر ادامه داد: اگر این مسئله (گشت‌ ارشاد) بخواهد بسط پیدا کند ممکن است در آینده وارد نمایشگاه‌ها، کتابفروشی‌ها، رستوران‌ها، سینماها، کافه‌ها، غذاخوری‌ها بشود و ما به عنوان نمایندگان مردم باید مرزهایی را تعریف کنیم و این مسئله کاری عملیاتی و اجرایی است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه برای مثال جشنواره‌ها و سینماها زیر نظر دستگاه‌های مختص به خودشان هستند، گفت: پارک‌ها هم دستگاه تخصصی دارند و باید مشخص شود (گشت ارشاد) بر چه اساس و مبنا و رویکردی وارد پارک‌ها می‌شوند؟ به هرحال پارک‌ها فضاهای عمومی هستند و برخی عمومی و برخی نیمه عمومی و نیمه خصوصی محسوب می‌شود. این تعاریف باید روشن شود، در همین راستا پیشنهاد کردم که کمیته‌ای در شورای شهر تحت عنوان کمیته حقوق شهروندی فعال شود.

وی در رابطه با وظایف این کمیته پیشنهادی تصریح کرد: کمیته حقوق شهروندی شورای شهر می‌تواند در مورد مسائل اینچنینی گفتگو کرده و از پلیس در این رابطه گزارش بخواهد. وظیفه پلیس ایجاد امنیت است و بین ایجاد امنیت و اخلاق تضاد وجود دارد، این واژه‌ها کنار هم چیده نمی‌شود. مثل این است که از وزارت ارشاد بخواهیم کار پلیسی انجام دهد و بگویند مبارزه با قاچاقچیان را به وزارت فرهنگ و ارشاد سپرده‌اید.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه حجاب در کشور ما قانون و عرف است، باید رعایت شود و یک دغدغه عمومی است، گفت: درست است که حجاب در کشور ما قانون است، اما حفظ حقوق شهروندی هم قانون است و این دو نباید در تعارض با یکدیگر باشد. نمی‌شود برای اجرای قانون، رفتار غیرقانونی داشت و خارج از روال معمول عمل کرد.

ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مسجد جامعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد انتقاد کرد: رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس میدهد را انجام دهید؟!

به گزارش جماران؛ مجید نوری فرزند حمید نوری که ماه هاست با توطئه منافقین در زندان های سوئد حبس شده، در حساب خود در شبکه اجتماعی اکس کلیپی از سخنان رهبری منتشر کرد و نوشت:

این هفته برای پیگیری وضعیت پدرم خدمت یکی از مسئولین قوه قضاییه رسیدم.

در انتها گفتم مدل گشت ارشاد باعث ترویج بی‌حجابی می‌شود

گفتند حمله به چادری‌ها زیاد می‌شود

گفتم میدانید اشتباه است، چرا میکنید؟

گفتند مطالبه رهبری است!

رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس میدهد را انجام دهید!!!؟؟؟

 

حجم ویدیو: 1.46M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • انتقاد فان باستن از برناردو سیلوا: او بدترین ضربه پنالتی ممکن را زد
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • انتقاد جدی ربیعی از بازگشت گشت ارشاد
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • انتقاد جدی ربیعی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • انتقاد جدی ربیعی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • انتقاد فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد ؛ رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس می دهد را انجام دهید؟!
  • فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد انتقاد کرد: رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس میدهد را انجام دهید؟!
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی