Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرآن به ما می‌گوید باید در مقابل دشمنان دین سرسخت باشید و در میان خودتان با مهربانی رفتار کنید، اما اکنون به‌دلیل دوری از قرآن، شاهد اختلاف میان مسلمانان و تسلیم بودن در مقابل کفار هستیم.

به گزارش مشرق، در اولین روز از بهار قرآن ماه مبارک رمضان، حسینیه امام خمینی(ره) یکپارچه منور به نور کلام خدا بود و قاریان، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان قرآنی به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم برپا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار یکی از نیازهای ضروری امروز امت اسلامی را لزوم «نزدیکی به قرآن و عمل به دستورات آن» دانستند و با تأکید بر اینکه مشکلات کنونی دنیای اسلام از جمله شرایط تأسف بار فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی بویژه در روزهای اخیر، نتیجه دوری امت اسلامی از قرآن است، گفتند: بیت المقدس پایتخت فلسطین است و به توفیق الهی، فلسطین از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و اذناب آن در قبال حقیقت و سنت الهی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم توجه بیشتر به قرآن در همه ابعاد زندگی را خاطر نشان کردند و با اشاره به مصائب و بلایای دنیای اسلام بویژه شرایط مردم فلسطین، گفتند: در این چند روز جنایات رژیم خبیث و جعلی صهیونیستی در به شهادت رساندن دهها نفر و زخمی کردن هزاران فلسطینی را دیدید. در چنین شرایطی برخی گله می‌کنند که چرا آمریکا موضع نمی‌گیرد در حالی‌که آمریکا و بسیاری از دولتهای غربی شریک جرم این جنایات هستند.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید امت اسلامی، دولت های اسلامی و حکومت‌های اسلامی در قبال این جنایات موضع بگیرند، خاطر نشان کردند: قرآن به ما می‌گوید باید در مقابل دشمنان دین و کفار سرسخت باشید و در میان خودتان با مهربانی رفتار کنید، اما اکنون به‌دلیل دوری از قرآن، در دنیای اسلام شاهد جنگ و اختلاف میان مسلمانان و تسلیم بودن در مقابل کفار هستیم.


حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دشمنی‌ها با اسلام تمامی ندارد، افزودند: اگر امت اسلامی به قرآن نزدیک شود، همانگونه که قرآن فرموده، بلاشک بر دشمن غلبه خواهند کرد زیرا این، وعده الهی است.


ایشان، تلاوت و جلسات قرآنی را مقدمه‌ی تدبر در قرآن و فهم و عمل به آن برشمردند و خطاب به جوانان ایرانی و انقلابی گفتند: انس و آشنایی خود را با قرآن روزبه‌روز افزایش دهید زیرا فهم قرآن و عمل به آن، مایه قوت و اقتدار و عزت شما خواهد شد.


رهبر انقلاب اسلامی در پایان با طلب مغفرت از خداوند متعال برای شهدای روزهای اخیر فلسطین و همچنین با طلب استقامت بیشتر برای مبارزان راه حق، تأکید کردند: آمریکا و همدستان او در قابل سنت تخلف ناپذیر الهی مجبور به شکست و تسلیم خواهند بود.


در این محفل نورانی جمعی از اساتید و پیشکسوتان، قاریان جوان، گروههای جمع‌خوانی، تواشیح و مدیحه‌سرایی و مناجات‌خوانان به اجرای برنامه پرداختند.


در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی رهبر انقلاب ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد