Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:02:56 GMT

توسعه زیر ساخت های اینترنتی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۱۰۷۲

توسعه زیر ساخت های اینترنتی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان بعدازظهر پنج شنبه در همایش دولت الکترونیک که در برج سپهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: یکی نکات مهمی که باید به آن توجه شود نقش مهمی است که توسعه زیر ساخت های اینترنتی و فضای مجازی در حوزه اشتغال دارد.

وی افزود: سال گذشته با اجرا کامل ۹ تفاهم نامه با موضوع اشتغال های اینترنتی، ۲۲ هزار اشتغال در استان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت الکترونیک موضوعی است که علاوه بر شفافیت گردش اطلاعات و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات برای مردم، کاهش فساد و انحراف اداری، سرعت کار و کاهش هزینه ها را در پی دارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی در سال های اخیر جزء استان های پیشرو در توسعه دولت الکترونیک بوده و همین امر نیز کاهش چشم گیر هزینه ها با حذف کاغذ را در پی داشته است اما آنچه که توسعه دولت الکترونیک را برای ما ضروری کرده است، گسترش و تنوع مسائلی است که دولت مکلف به اجرا آن است پس باید زیر ساخت های متناسب با دولت الکترونیک افزایش پیدا کند.

رشیدیان ادامه داد: به منظور پیشروی در این موضوع  بیش از ۲هزار و ۲۰۱ دستگاه اداری در خراسان رضوی از طریق اینترنت به دولت الکترونیک متصل هستند. همچنین در حوزه روستایی ۷۵۲ دهیاری دارای دستگاه های آنلاین متصل به اینترنت هستند. 

وی با اشاره به اهمیت اتصال به اینترنت در تسهیل سرعت انجام فعالیت ها ابراز کرد: اتصال و ارتباط بین روستاها توسط اینترنت یکی از مزایای بسیار مهم ارتقا دولت الکترونیک است.

رشیدیان گفت: در تلاش هستیم که زیر ساخت های مرتبط با دولت الکترونیک را ارتقا دهیم و خوشبختانه شهرک دوم ICT بعد از تهران در مشهد افتتاح خواهد شد و این فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال جوانان خواهد بود. 

کد خبر 4299541

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوي دولت الکترونیک علیرضا رشیدیان بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خرم آباد بارش باران اشتغال برجام مشهد بیرجند یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل