Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:44:05 GMT

اهواز|امیدواری بیش از حد به مذاکرات اشتباه بود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۳۲۳۵

اهواز|امیدواری بیش از حد به مذاکرات اشتباه بود

امام جمعه موقت اهواز گفت: اشتباهی که توسط مسئولان اجرایی انجام شد این بود که به مذاکرات خیلی اتکا داشتند در حالی که باید اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند را در کنار مذاکرات دنبال می‌کردند. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ استانها خوزستان نظرات

آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به موضوع خروج آمریکا  از برجام اظهار داشت: آقای روحانی از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه اصلی خود را بر مذاکرات برجام گذاشت و امیدواری بسیاری داشت که به واسطه برداشتن تحریم‌ها بتواند به برنامه و توسعه مورد نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستم و همچنان که همان موقع نیز فرمودند مذاکرات ضرری ندارد و تجربه‌ای برای مسئولان و مردم است که همین اتفاق هم افتاد و با وجود اینکه ما اختیارات زیادی را دادیم و عقب نشینی داشتیم و در همان زمان هم مقام معظم رهبری تعبیر "نرمش قهرمانانه" را داشتند و ما نیز این نرمش قهرمانانه را انجام دادیم، اما آمریکا به تعهدات خود که جزو تعهدات بین‌المللی او بود، پایبند نبود.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: اشتباهی که توسط مسئولان، قوه مجریه و آقای روحانی انجام شد، این بود که به مذاکرات خیلی اتکا داشتند در حالی که باید اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند را در کنار مذاکرات دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه امیدواری بیش از حد به مذاکرات اشتباه بود، گفت: اگر در کنار مذاکرات به بحث اقتصاد مقاومتی اهمیت می‌دادند، امروز در نقطه بهتری قرار داشتیم؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تجربه‌ای بود اما امیدواریم که مسئولان این تجربه را به خوبی به کار بگیرند و با اتکا به منابع بسیار داخلی خودمان بتوانیم به توسعه‌ای که لازم است دست یابیم.

آیت‌الله حسن‌زاده در پاسخ به این پرسش که با خروج آمریکا از برجام آیا همچنان برجام پابرجا می‌ماند یا باید به ادامه فعالیت‎های هسته‌ای پرداخته شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند به اروپایی‌ها هم خوشبین نیستم؛ بنابراین به نظر می‌رسد اینکه اروپایی‌ها بخواهند در مقابل آمریکا بایستند و برجام را حفظ کنند، در عمل کار بسیار دشواری برای اروپایی‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: حجم تجاری کشورهای غربی با آمریکا اصلاً قابل مقایسه با حجم تجاری با ایران نیست؛ اروپایی‌ها از نظر سیاسی نیز همیشه نشان داده‌اند که به هیچ وجه توانایی مقابله و ایستادگی در برابر با آمریکا را ندارند.

انتهای پیام/ش

R41468/P31440/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، طی روزهای گذشته محافل رسانه ای به ویژه روزنامه های رژیم صهیونیستی با انتشار گزارش های مختلف به قدرت نظامی ایران و ضعف این رژیم که در عملیات وعده صادق نمایان شد، اذعان کردند.

در این میان مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی نیز با اظهارنظرهایی بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشته اند.

«متان ولنایی» معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ژنرال نیروهای ذخیره ارتش این رژیم اذعان کرد: این تصور ما که می توانیم مانع حماس و ایران شویم و در برابر آنها قدرت بازدارندگی داشته باشیم اشتباه بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز روز گذشته اذعان کرد که پایگاه هوایی «نواتیم» هدف حمله‌های موشک‌های ایران قرار گرفته است.

این روزنامه ادامه داد: پایگاه نواتیم مهمترین پایگاه هوایی در اسراییل به شمار می‌رود.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نوشته بود که در پی عملیات ترکیبی پهپادی-موشکی تهران علیه تل‌آویو، دست کم ۹ موشک به دو پایگاه هوایی اسراییل اصابت کرده و خسارت قابل توجهی به تل‌آویو تحمیل کرده است.

کد خبر 6080689

دیگر خبرها

  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • حرف‌های جنجالی‌ترین کمک داور تاریخ لیگ برتر
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد