Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی مراکش مشهور به شیرهای اطلس یکی از تیم های قدرتمند قاره آفریقا است که در گروه دوم با ایران، اسپانیا و پرتغال همگروه شده است و به دنبال شگفتی سازی است. اگرچه مغرب زورش به اسپانیا و پرتغال شاید نرسد ولی رقیب اصلی تیم ملی ایران در گروه است.

*شیرهای اطلس( 5دوره حضور در جام جهانی)

تیم ملی مراکش در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در رده 42 جهان ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین دست آورد مغربی ها در سطح قاره سیاه قهرمانی در مسابقات جام ملت های آفریقا 1976 است که به خیلی سال پیش برمی گردد. مغرب بعد از 20 سال دوری از رقابت های جهانی دوباره پا به میدان گذاشته است. شیرهای اطلس به خاطر دوری بیست ساله که از جام جهانی داشتند تشنه پیروزی و شگفتی سازی هستند. مراکش مثل ایران 5 بار حضور در جام جهانی را در کارنامه خودش دارد. مغربی ها در جام جهانی 1970، 1986، 1994، 1998 حضور داشتند و با جام جهانی پیش رو پنجمین حضورشان را تجربه می کنند.

*مراکش تیم 146 میلیون یورویی!

مراکش در شرایط کنونی 25 لژیونر دارد که در لیگ های مختلف دنیا از سری آ گرفته تا لالیگا حضور دارند. قیمت تقریبی تیم ملی مراکش 146 میلیون یورو است و میانگین سنی شیرهای اطلس 27 سال است. اولین رقیب ایران در جام جهانی به نظر نمی رسد تیم کم مهره ای باشد و با حضور ستاره های مثل مهدی بن عطیه مدافع یوونتوس در خط دفاع تیم سرسختی است و شاگردان کی روش در آغاز راه کار سختی دارند.

*رنار فرانسوی زمام دار شیرها

رنار، سرمربی فرانسوی در شرایط سختی در سال 2016 زمام هدایت تیم ملی مراکش را برعهده گرفت. این مرد فرانسوی که همیشه اعلام کرده عاشق قاره سیاه است و حتی دوست دارد زمانیکه درگذشت در یکی از کشورهای قاره آفریفا به خاک سپرده شود، نتایج خوبی را  با مراکش گرفته است. سیستم بازی رنار 4-3-3 مشهور است و دوست دارد فوتبالی هجومی به نمایش بگذارد به همین خاطر است که در مسابقات مقدماتی جام جهانی شاهد بازی هایی چشم نواز از سوی شیرهای اطلس را بودیم. او 23 بازی برای مراکش مربیگری کرده است و موفق شده 13 برد، 5 تساوی و یک شکست کسب کند.

*مهره های کلیدی مراکش

*مهدی بن عطیه(ضخره نفوذ ناپذیر مراکشی‌ها)

بن عطیه مدافع 31 ساله تیم ملی مراکش است که کاپیتان شیرها در این تورنمنت خواهد بود. بن عطیه متولد کشور فرانسه است  و به نوعی از محصولات فوتبال این کشور به شمار می آید. او فوتبال حرفه ای خود را با باشگاه مارسی آغاز کرد. بن عطیه از بازیکنانی است که دیر مطرح شد. اولین گام او برای مطرح شدن به سال 2013 به ایتالیا رفت تا ماجراجویی خود را آغاز کند. مدافع 26 ساله مراکشی یک فصل برای رم بازی کرد و نمایش خوبی داشت تا جایی مسئولان باشگاه بایرن مونیخ او را جذب کردند. بن عطیه دو سال برای بایرن بازی کرد و دوباره در سال 2016 به ایتالیا برگشت اما این بار به یوونتوس پیوست. این مدافع تنومند مراکشی ها با حضور در تیم های قدرتمند دنیا بدون شک یکی از مهره های کلیدی رنار مقابل رقبا خواهد بود.

*حکیم زیاش=دارنده کفش طلای لیگ هلند(جدال جذاب ستاره مراکشی با جهانبخش به جام جهانی هم کشید)

حکیم زیاش، هافبک 25 ساله مراکشی آژاکس مثل علیرضا جهانبخش در لیگ هلند فصلی رویارویی را به پایان رساند. زیاش رقیب اصلی علیرضا در کسب عنوان بهترین بازیکن فصل 2017-2018 هلند بود که موفق شد کفش طلا را از آن خود کند و جهانبخش را در این جایزه ناکام گذاشت.

زیاش از سوی روزنامه تلگراف هلند به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد. او تنها با 3 امتیاز بیشتر یعنی 193 این جایزه را از آن خود کرد. جهانبخش نیز با کسب 190 امتیاز به عنوان دومین بازیکن برتر لیگ هلند انتخاب شد. جدال زیاش با علیرضا در جام جهانی نیز جذاب خواهد بود.

*اشرف حکیمی(مدافع جوان رئال مادرید)

مدافع راست 19 ساله مراکشی هدیه ای است که زیدان، سرمربی رئال مادرید به هواداران مراکش داده است. رنار به این مدافع جوان در جام جهانی اعتماد خواهد کرد زیرا بازی های خوبی از او در ترکیب رئال دیده است.

*نقاط قوت و ضعف

بدون شک با حضور مهدی بن عطیه و اشرف حکیمی در خط دفاعی مراکش نقطه قوت مغربی ها خط دفاع خواهد بود. در خط حمله اگرچه شیرهای اطلس به غیر از زیاش که رم و اورتون به دنبالش هستند ندارد اما این هافبک 25 ساله نیز می تواند خط میانی و حمله شیرها را رهبری کند. زیاش یکی از پدیده های کنونی آژاکس است و بدون شک بعد از جام جهانی راهی یک تیم بزرگ اروپایی خواهد شد. نقطه ضعف مغربی ها خط حمله شان است و آنها یک مهاجم تمام کننده در سطح عالی ندارند.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در پیامی نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

وی ادامه داد: پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به ‎سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

وزیر فرهنگ افزود: گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های ‎دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

وی عنوان کرد: ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه نوشت: هم در ‎پاکستان و هم در ‎سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سالهای گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزییات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

وی افزود: اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور روسای جمهور امضا شد، همکار‌ی‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه ‎فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفتهای چشمگیری به دست آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه توییت خوو عنوان کرد: ‏با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانه فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

وی گفت: همچنین دستگاه ‎دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش ‎پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال میکند.

وزیر فرهنگ افزود: استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان طراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

وی در پایین متن توئیت خود عنوان کرد: این اقبال بی‌نظیر نشان داد که ‎سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • رستگاری ازبکستان در ضیافت پنالتی ها/ شگفتی تاجیکستان کامل نشد
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • مس ۱ (۳) - چادرملو ۱ (۵): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • مس 1(4)- چادرملو1(5): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود