Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:43:02 GMT

حمایت قطر از مواضع ایران رسانه سعودی را عصبانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۳۵۹۵

حمایت قطر از مواضع ایران رسانه سعودی را عصبانی کرد

دوحه – ایرنا – روزنامه الکترونیکی سبق عربستان در واکنش به تماس تلفنی روز پنجشنبه «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از توسعه روابط دوحه – تهران نوشت: امیر قطر از مواضع ایران در منطقه حمایت به عمل آورد.

سبق از رسانه های نزدیک به خاندان آل سعود محسوب می شود و ناظرین امور مواضع آن را دیدگاه های دولت ریاض می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، این رسانه افزود: امیر قطر ایران را کشور قوی منطقه خواند و خواستار گفت وگو با ایران برای حل اختلافات در منطقه شد.
به نوشته السبق، شیخ تمیم همچنین مواضع ایران در مقابل تحریم های قطر را هم ستود و خواستار توسعه روابط دوجانبه شد.
نشریه سعودی نوشت: روابط قطر و تهران درحالی گرم است که آمریکا بارها قطر را به حمایت مالی از گروه هایی مانند حزب الله لبنان متهم کرده و خواستار قطع ارتباط دو کشور شده است.
حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با وی، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به دولت و ملت قطر،گفت: جمهوری اسلامی ایران محاصره دولت و ملت قطر را اقدامی نادرست و ناعادلانه دانسته و از توسعه مناسبات و همکاری‌ها با قطر به عنوان کشوری دوست و همسایه‌ استقبال می کند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت و ملت ایران در شرایط گوناگون در کنار دولت و ملت قطر بوده و خواهد بود، از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در راستای توسعه همه جانبه روابط دو کشور استقبال کرد.
روحانی با بیان اینکه راهی برای حل اختلافات جز گفت وگو وجود ندارد، افزود: ایران همواره آماده گفت وگو درباره مسائل منطقه با کشورهای منطقه خلیج فارس است، اما متاسفانه در این بین برخی کشورها تصور می کنند که باید راه دیگری جز گفت وگو را انتخاب کنند.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند جایگزین همکاری خوب همسایگان در منطقه باشد.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این گفت وگوی تلفنی، حلول ماه مبارک رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در بخش‌های مختلف و تقدیر از مواضع سازنده ایران در رابطه با بحران قطر، خواستار توسعه همه جانبه مناسبات تهران-دوحه شد.
امیر قطر با محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف و محاصره غزه و کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، گفت: اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول فرصت مناسبی برای رایزنی و گفت وگو درباره مسائل و معضلات منطقه ای است.
وی با اشاره به تنش آفرینی اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و معتقدیم اختلافات و مسائل بین المللی باید تنها از طریق گفت و گو حل وفصل شود.
شبک**خاورم**1508**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران قطر سبق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟