Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، تیم ملی مراکش مشهور به شیرهای اطلس یکی از تیم های قدرتمند قاره آفریقا است که در گروه دوم با ایران، اسپانیا و پرتغال همگروه شده است و به دنبال شگفتی سازی است. اگرچه مغرب زورش به اسپانیا و پرتغال شاید نرسد ولی رقیب اصلی تیم ملی ایران در گروه است.

*شیرهای اطلس( 5دوره حضور در جام جهانی)

تیم ملی مراکش در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در رده 42 جهان ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین دست آورد مغربی ها در سطح قاره سیاه قهرمانی در مسابقات جام ملت های آفریقا 1976 است که به خیلی سال پیش برمی گردد. مغرب بعد از 20 سال دوری از رقابت های جهانی دوباره پا به میدان گذاشته است. شیرهای اطلس به خاطر دوری بیست ساله که از جام جهانی داشتند تشنه پیروزی و شگفتی سازی هستند. مراکش مثل ایران 5 بار حضور در جام جهانی را در کارنامه خودش دارد. مغربی ها در جام جهانی 1970، 1986، 1994، 1998 حضور داشتند و با جام جهانی پیش رو پنجمین حضورشان را تجربه می کنند.

*مراکش تیم 146 میلیون یورویی!

مراکش در شرایط کنونی 25 لژیونر دارد که در لیگ های مختلف دنیا از سری آ گرفته تا لالیگا حضور دارند. قیمت تقریبی تیم ملی مراکش 146 میلیون یورو است و میانگین سنی شیرهای اطلس 27 سال است. اولین رقیب ایران در جام جهانی به نظر نمی رسد تیم کم مهره ای باشد و با حضور ستاره های مثل مهدی بن عطیه مدافع یوونتوس در خط دفاع تیم سرسختی است و شاگردان کی روش در آغاز راه کار سختی دارند.

*رنار فرانسوی زمام دار شیرها

رنار، سرمربی فرانسوی در شرایط سختی در سال 2016 زمام هدایت تیم ملی مراکش را برعهده گرفت. این مرد فرانسوی که همیشه اعلام کرده عاشق قاره سیاه است و حتی دوست دارد زمانیکه درگذشت در یکی از کشورهای قاره آفریفا به خاک سپرده شود، نتایج خوبی را  با مراکش گرفته است. سیستم بازی رنار 4-3-3 مشهور است و دوست دارد فوتبالی هجومی به نمایش بگذارد به همین خاطر است که در مسابقات مقدماتی جام جهانی شاهد بازی هایی چشم نواز از سوی شیرهای اطلس را بودیم. او 23 بازی برای مراکش مربیگری کرده است و موفق شده 13 برد، 5 تساوی و یک شکست کسب کند.

*مهره های کلیدی مراکش

*مهدی بن عطیه(ضخره نفوذ ناپذیر مراکشی‌ها)

بن عطیه مدافع 31 ساله تیم ملی مراکش است که کاپیتان شیرها در این تورنمنت خواهد بود. بن عطیه متولد کشور فرانسه است  و به نوعی از محصولات فوتبال این کشور به شمار می آید. او فوتبال حرفه ای خود را با باشگاه مارسی آغاز کرد. بن عطیه از بازیکنانی است که دیر مطرح شد. اولین گام او برای مطرح شدن به سال 2013 به ایتالیا رفت تا ماجراجویی خود را آغاز کند. مدافع 26 ساله مراکشی یک فصل برای رم بازی کرد و نمایش خوبی داشت تا جایی مسئولان باشگاه بایرن مونیخ او را جذب کردند. بن عطیه دو سال برای بایرن بازی کرد و دوباره در سال 2016 به ایتالیا برگشت اما این بار به یوونتوس پیوست. این مدافع تنومند مراکشی ها با حضور در تیم های قدرتمند دنیا بدون شک یکی از مهره های کلیدی رنار مقابل رقبا خواهد بود.

*حکیم زیاش=دارنده کفش طلای لیگ هلند(جدال جذاب ستاره مراکشی با جهانبخش به جام جهانی هم کشید)

حکیم زیاش، هافبک 25 ساله مراکشی آژاکس مثل علیرضا جهانبخش در لیگ هلند فصلی رویارویی را به پایان رساند. زیاش رقیب اصلی علیرضا در کسب عنوان بهترین بازیکن فصل 2017-2018 هلند بود که موفق شد کفش طلا را از آن خود کند و جهانبخش را در این جایزه ناکام گذاشت.

زیاش از سوی روزنامه تلگراف هلند به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد. او تنها با 3 امتیاز بیشتر یعنی 193 این جایزه را از آن خود کرد. جهانبخش نیز با کسب 190 امتیاز به عنوان دومین بازیکن برتر لیگ هلند انتخاب شد. جدال زیاش با علیرضا در جام جهانی نیز جذاب خواهد بود.

*اشرف حکیمی(مدافع جوان رئال مادرید)

مدافع راست 19 ساله مراکشی هدیه ای است که زیدان، سرمربی رئال مادرید به هواداران مراکش داده است. رنار به این مدافع جوان در جام جهانی اعتماد خواهد کرد زیرا بازی های خوبی از او در ترکیب رئال دیده است.

*نقاط قوت و ضعف

بدون شک با حضور مهدی بن عطیه و اشرف حکیمی در خط دفاعی مراکش نقطه قوت مغربی ها خط دفاع خواهد بود. در خط حمله اگرچه شیرهای اطلس به غیر از زیاش که رم و اورتونبه دنبالش هستند ندارد اما این هافبک 25 ساله نیز می تواند خط میانی و حمله شیرها را رهبری کند. زیاش یکی از پدیده های کنونی آژاکس است و بدون شک بعد از جام جهانی راهی یک تیم بزرگ اروپایی خواهد شد. نقطه ضعف مغربی ها خط حمله شان است و آنها یک مهاجم تمام کننده در سطح عالی ندارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز جمعه برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال کشورمان به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

تایلند - تاجیکستان

در نخستین دیدار این مرحله از ساعت ۱۴:۳۰ تیم تایلند که میزبان این مسابقات است با تاجیکستان دیدار می‌کند.

تیم فوتسال تایلند موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی با بازگشتی استثنایی مقابل عراق به پیروزی دست پیدا کند و هفتمین صعود متوالی به جام جهانی را جشن بگیرد. در این دیدار عراق ابتدا با ۲ گل از حریف خود پیش افتاد اما در ادامه بازی تایلندی‌ها موفق شدند با ۳ گل به نیمه نهایی برسند.

تیم فوتسال تاجیکستان هم که پدیده و شگفتی ساز این دوره مسابقات بود و موفق شد در گروهی که ژاپن، قرقیزستان و کره جنوبی حضور داشتند به عنوان صدرنشین راهی یک چهارم نهایی شود و در مرحله یک چهارم نهایی هم با برتری برابر شاگردان مجید مرتضایی در تیم افغانستان برای نخستین بار راهی نیمه نهایی شدند.

تایلند به عنوان یکی از تیم‌هایی که همواره خود را یکی از قدرت‌های آسیا می‌داند و به لطف برخورداری از امتیاز میزبانی تلاش می‌کند پس از ۴ دوره ناکامی در راهیابی به فینال و برای سومین بار به دیدار نهایی برسد.

در سوی دیگر هم تاجیکستان قصد دارد ماجراجویی‌های خود را ادامه دهد و پس از راهیابی به جام جهانی قصد دارد کار را برای تایلند سخت کند.

ایران - ازبکستان

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف ازبکستان خواهد رفت. تیم ملی ایران پس از شروع نه چندان مقتدرانه ای که در این جام برابر افغانستان و بحرین داشت در ۲ دیدار بعدی برابر کویت و قرقیزستان نشان داد همچنان قدرت بلامنازع فوتسال آسیا است و شاگردان وحید شمسایی قصد دارند با ارائه نمایشی قدرتمند برابر ازبکستان راهی دیدار نهایی شوند.

در سوی دیگر میدان هم ازبکستانی حضور دارد که تاکنون ۴ بار در دیدارهای نهایی حاضر شده است و با توجه به سرمایه گذاری‌های بزرگی که در این رشته انجام داده است قصد دارد کار را برای ملی پوشان کشورمان سخت کند.

دیدارهای پلی آف

قاره آسیا در جام جهانی فوتسال ۴ سهمیه دارد و ازبکستان هم به عنوان میزبان این مسابقات پنجمین سهمیه قاره را به خود اختصاص داده است.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا حکم مسابقات انتخابی جام جهانی را دارد و ۴ تیمی که به مرحله نیمه نهایی رسیدند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کردند.

اما صعود ازبکستان به نیمه نهایی جام ملت‌ها موجب شد یکی از تیم‌هایی که در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورده‌اند شانس حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. به همین دلیل این تیم‌ها باید دیدارهای پلی آف را برگزار کنند تا در نهایت یک تیم راهی جام جهانی شود.

در این بازی‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ تیم ملی فوتسال عراق با افغانستان دیدار خواهد کرد و از ساعت ۱۲:۳۰ هم ویتنام به مصاف قرقیزستان می‌رود.

کد خبر 6088835

دیگر خبرها

  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • مس ۱ (۳) - چادرملو ۱ (۵): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • مس 1(4)- چادرملو1(5): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی