Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@22:44:27 GMT

دیدار وزیر صنعت ايران با نخست وزیر و وزیر اقتصاد قزاقستان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۴۵۷۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از آستانه؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که به قزاقستان سفر کرده است، در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصاد (آستانه فروم) با بخیت جان ساگینتایف نخست وزیر قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، محمد شریعتمداری با ارائه گزارشی از بررسی و مراحل تحقیق دو ساله کارشناسان ایرانی برای آماده سازی امضای موافقت نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: امید است از این پس سطح روابط اقتصادی ایران و کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا رشد و توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صنعت معدن و تجارت آمادگی متخصصان ایرانی را برای همکاری در صادرات خدمات فنی و مهندسی اعلام کرد و خواستار رسیدگی برای مشکل روادید اتباع ایرانی شد.
نخست وزیر قزاقستان هم با اشاره به سابقه تاریخی و همسایگی ایران خواستار استفاده از ظرفیت های ایران در همکاری های حمل و نقلی، کشاورزی و انرژی شد.
محمد شریعتمداری همچنين در ملاقات با تیمور سلیمان اف، وزیر اقتصاد ملی قزاقستان، امکانات و همکاری های اقتصادی و بانکی دو کشور را بررسی کرد.
وزیر اقتصاد ملی قزاقستان هم با اشاره به امضاء موافقت نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: موقعیت جغرافیایی ایران و عدم دسترسی قزاقستان به آب های آزاد، بهترین و اقتصادی ترین مسیر برای صادرات کالاهای قزاقستان از طریق ایران است.
تیمور سلیمان اف افزود: مطلعیم ایران از سابقه توان علمی و تحقیقاتی فراوانی برخوردار است و دو کشور ایران و قزاقستان می توانند در زمینه فعالیتهای علمی و آموزشی همکاریهای خوبی را در پیش گیرند.
اجلاس بین المللی اقتصاد (آستانه فروم) که از مهمترین رویدادهای اقتصادی است از روز گذشته در پایتخت قزاقستان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد؛ در حاشیه این اجلاس موافقت نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط معاونان نخست وزیران این اتحادیه و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به امضاء رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: محمد شريعتمداري وزير صنعت ايران قزاقستان نخست وزیر وزير اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

نخست وزیر بورکینافاسو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • پیروزی هوادار مقابل صنعت نفت در ۴۵ دقیقه نخست
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان