Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:03:52 GMT

120 ميليارد ريال خسارت دام زلزله زدگان پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۴۸۰۴

120 ميليارد ريال خسارت دام زلزله زدگان پرداخت شد

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - براساس برآوردهاي اوليه زلزله 7.3 ريشتري 21 آبان سال 96 کرمانشاه، به حدود 30 هزار دام سبک و سنگين خسارت وارد کرد و دولت براي جبران اين خسارت 210 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ اين زمين لرزه در 11 کيلومتري بخش ازگله، 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و حدود يکصد هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديد.
** اختصاص 210 ميليارد ريال اعتبار
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به تشريح خسارت پرداخت شده و حمايت هاي دولت از دامداران پرداخت و گفت: تمام تلاش ما پرداخت خسارات به دامداران خسارت ديده است.
خسرو شهبازي با اشاره به اختصاص 210 ميليارد ريال اعتبار براي جبران خسارت دامداران مناطق زلزله زده استان، افزود: دولت براي هر راس دام سبک 6 ميليون ريال و هر راس دام سنگين 30 ميليون ريال اختصاص داد.
او اظهار کرد: براساس برآوردهاي انجام شده در اثر زلزله اخير، بيش از پنج هزار و 450 ميليارد ريال به بخش کشاورزي استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه در ادامه با بيان اينکه خسارت 16 هزار راس دام سبک و 707 دام سنگين پرداخت شده است، گفت: براساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزي و به استناد گزارش فرمانداري ها، دهياري ها و شوراهاي اسلامي، واکسيناسيون سال هاي گذشته و تاييديه دامپزشکي براي اين تعداد دام خسارت پرداخت شده است.
وي اظهار کرد: دولت براي 30 هزار دام سبک و يک هزار دام سنگين 210 ميليارد ريال به عنوان غرامت اختصاص داد که براساس برآوردهاي حدود 16 هزار راس دام دفن بهداشتي شده است.
وي اظهار کرد: اگرچه براساس اين آمار و مستندات 12 هزار راس دام در زلزله در استان از بين رفت اما ما خسارت 16 هزار راس را پرداخت کرديم.
وي اظهار کرد: 120 ميليارد ريال براي 16 هزار راس دام سبک و 770 دام سنگين پرداخت شده و اگر کسي هم معترض است ما آمادگي داريم براساس اسناد و مدارک موضوع را بررسي کنيم.
وي تاکيد کرد: ما به دنبال احقاق حق همه خسارت ديدگان هستيم و نمي خواهيم حق کسي ضايع شود.
** 90 ميليارد ريال اعتبار براي اماکن دامي
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اينکه از 210 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته توسط دولت براي پرداخت خسارت دام در مناطق زلزله زده 120 ميليارد ريال پرداخت شده است، گفت: 90 ميليارد ريال از اين ميزان باقي مانده که براي ساماندهي جايگاه هاي دام در نظر گرفته شده است.
وي اظهار داشت: 70 درصد از اين 90 ميليارد ريال به دامداران پرداخت شده و مابقي نيز در دست پرداخت است.
شهبازي افزود: دولت براي جبران خسارت اماکن دامي و استخرهاي پرورش ماهي 318 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: از اين ميزان اعتبار 50 درصد آن تخصيص يافته است.
جمعيت 2 ميليون نفري استان کرمانشاه در 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برآورد اولیه خسارت‌ به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سمیه سلیمی، امروز_ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ از برآورد اولیه ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریالی خسارت سیل اردیبهشت به زیربخش‌های کشاورزی استان مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت سال‌جاری است، اظهار کرد: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح ۵۳ هزار و ۱۶۶ هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مزارع کلزا، گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

وی برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: سطحی معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی اضافه کرد: در زیر بخش دامی خسارت وارد شده به ۱۸۰ رأس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، ۱۶ تن علوفه و خوراک دام و ۳۰ باب جایگاه دام، در مجموع ۲۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس ادامه داد: ۱۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال آبرسانی، ۲۱ رشته قنات، دو طرح تغذیه مصنوعی و ۳۱ هزار مترمربع تأسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح ۱۵۳ کیلومتر را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 751457

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت بارش‌ها به کرمانشاه ناچیز بوده است
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند