Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@08:19:54 GMT

عجیب ترین خوراکی‌ های جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۴۸۸۸

رکنا: غذاهای عجیب زیادی وجود دارد که هر کدام در کشور خاصی به عنوان خوراکی مقبول مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه سلامت رکنا، بیشتر افراد در سفرهای خود ترجیح می دهند در رستوران‌ها، غذاهای خوشمزه‌ای میل کنند. حال برخی که بیشتر اهل ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید هستند، دلشان می‌خواهد غذاهای خاص آن رستوران را برای یک بار هم که شده امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم شما را با غذاهای عجیب و غریب نقاط مختلف دنیا آشنا کنیم.

بالوت
بالوت همان تخم‌مرغ است ولی با این تفاوت که درون این تخم‌ها جنین مرغ تا مراحل نهایی رشد کرده و پر و نوک دارد. این غذا مخصوص اهالی فیلیپین است.

کاسو مارزو
ظاهر کاسو مارزو مانند پنیرهای معمولی است ولی درون آن پر از کرم است. این پنیر در جزایر ساردینی ممنوع است اما همچنان میان مردم خرید و فروش می شود.

نوشیدنی مار
در سفر به ویتنام مراقب باشید که وقتی به شما نوشیدنی تعارف میشود دقیقا چه چیزی است؟ چون ممکن است علاوه بر نوشابه و آب پرتغال به شما نوشیدنی مار نیز تعارف کنند. مردم ویتنام مارهای سمی را داخل نوشیدنی برنج میگذارند و در مدت طولانی سم مار از بین می رود و سپس آن را می نوشند.

قلب مرغ دریایی
مردم ایسلند قلب Heart این پرندگان را درست بعد از کشته شدن، و هنگامی که داغ است به صورت خام می خورند.

کوپی لواک
نوعی حیوان که لواک خوانده می‌شود، ابتدا دانه های قهوه را می خورد، هضم کرده و دفع می کند. سپس مردم اندونزی آن را به عنوان قهوه ای خاص استفاده می کنند.

ماهی پوفر
این ماهی به شدت سمی است و فقط سر آشپزهای حرفه ای می توانند قسمت غیر سمی آن را برای خوردن آماده کنند. ماهی پوفر در ژاپن بسیار پر طرفدار است.

مغز خوک
در بخش‌های جنوبی ایالات متحده آمریکا و در بسیاری از فروشگاه‌ها، کنسرو مغز خوک موجود است که از آن برای صبحانه استفاده می‌شود.

عنکبوت سوخاری
به دلیل جنگ و کمبود غذا در کامبوج، مردم برای رهایی از گرسنگی به خوردن عنکبوت روی آوردند. البته هنوز هم می توان از دست فروش ها عنکبوت های سرخ شده در سیر و ادویه، خرید.

دامپلینگ خون گوزن شمالی
در سوئد خون گوزن را با آرد و نمک مخلوط کرده و با خمیر به دست آمده کلوچه درست می‌کنند.

سوپ لانه پرنده
لازم است بدانید که بعضی از پرنده ها لانه خود را با استفاده از بزاق دهانشان می سازند. این سوپ با استفاده از آشیانه پرنده ها ساخته می شود و حالتی چسبناک و ژلاتینی دارد.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت سلامت غذا سفر قلب Heart قهوه جهان فروش آب عجیب مردم عکس فیلم زن زندگی مرد دختر حوادث تهران ایران جوان اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • تریلر جدید و عجیب «جیمز باند» که ۳.۵ میلیون بازدید خورد