Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:06:54 GMT

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۴۹۰۷

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران-ایرنا-شش هزار و 500 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی،تسلط ارتش سوریه بر پایگاه اصلی داعش در جنوب دمشق،شرط اروپا برای گفت وگوی تجاری با آمریکا،تحریم دوباره حزب الله ازسوی امریکا،مکرون خروج آمریکا از برجام را به ضرر شرکت های اروپایی دانست و ناتوان بودن تحریم های آمریکا برای توقف همکاری مسکو و تهران ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
*********
**تهران-رهبران اتحادیه اروپا متعهد شدند درصورتی که واشنگتن کشورهای آنها را به طور دائم از تعرفه فولاد و آلومینیوم معاف نکند، هیچ مذاکره تجاری با آمریکا انجام ندهند.

**نیویورک-نماینده دائم ایران در سازمان ملل، نقض برجام و انتقال سفارت آمریکا به قدس را نادیده گرفتن قوانین بین المللی و بازگشت به تجربه شکست خورده و مصیبت بار یکجانبه گرایی دانست.

**مشهد-وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه سخت افزاری و توسعه زیرساخت های اشتغال در کشور به خوبی عمل شده اما فرهنگ کار و دانش متناسب با آن ترویج و توسعه نیافته است.

**تهران-امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام به ضرر شرکت های اروپایی و به سود شرکت های روسی و چینی خواهد بود، گفت: در این مورد وارد جنگ تجاری با واشنگتن نخواهد شد.

**مسکو-رئیس شرکت «اتم استروی اکسپورت» وابسته به شرکت دولتی روس اتم - پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر - گفت که مهارت متخصصان ایرانی در پروژه واحد دوم نیروگاه بوشهر بسیار بالاست.

**مسکو-معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به اینکه کشورش به دنبال یافتن امکان کاهش حداقلی ریسک های فعالیت بخش تجاری در ایران به دلیل تحریم های آمریکا است، اظهار داشت: تحریم های آمریکا برضد ایران نمی تواند فعالیت تهران و مسکو را متوقف کند.

**تهران- وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که حوادث شهرستان کازرون در استان فارس جنبه تقسیماتی نداشته بلکه ریشه درعوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد.

**تهران-کشتی گیران ایران در نخستین روز از رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان در روسیه چهار مدال رنگارنگ برای کشور صید کردند.

اخبار خارجی
**********
**پکن-برای نخستین بار پیش از اجلاس سران آمریکا و کره شمالی در روز 22 خرداد در سنگاپور، اعلام شد: دو کشور بر سر جزییات برنامه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره دچار اختلاف شده اند.

**تهران-رهبران اتحادیه اروپا متعهد شدند درصورتی واشنگتن کشورهای آنها را به طور دائم از تعرفه فولاد و آلومینیوم معاف نکند، هیچ مذاکره تجاری با آمریکا انجام ندهند.

**تهران-بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیشرفت های مثبت در روابط این رژیم و کشورهای عربی خبر داد.

**تهران-رئیس امور اسیران و آزادگان فلسطینی گفت: بیش از شش هزار و 500 اسیر فلسطینی، ماه رمضان را دربند رژیم صهیونیستی سپری می کنند.

**بغداد-عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی و رهبر ائتلاف انتخاباتی الحکمه و سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و حامی ائتلاف انتخاباتی سائرون از توافق بر سر گفت وگو با سایر ائتلاف ها برای تشکیل دولتی فرافرقه ای خبر دادند.

*تهران-سنای آمریکا صلاحیت «جینا هاسپل» برای ریاست بر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را تایید کرد.

**دمشق-ارتش سوریه به یک دستاورد مهم در نبرد خود برای پایان دادن به حضور تروریسم در جنوب دمشق دست یافت و توانست به طور کامل بر منطقه الحجر الاسود به عنوان پایگاه اصلی داعش مسلط شود.

**تهران-وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب شماری دیگر از افراد و موسسات مرتبط با حزب الله لبنان را تحریم کرد.

**تهران-«وندی شرمن»مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران گفت که دونالد ترامپ با هدف باطل کردن میراث باراک اوباما از برجام خارج شد.

**آنکارا-نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس، در شهر استانبول ترکیه آغاز شد.

**مسکو-رئیس جمهوری روسیه در دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سوچی اعلام کرد: زمان احیای اقتصاد سوریه فرارسیده است و باید با همکاری دولت سوریه در این خصوص برنامه ریزی کنیم.

**تهران-«مارک روته» نخست وزیر هلند با تاکید بر حفظ برجام، خروج ترامپ از این توافق را «قلدری» خواند.

**دمشق-عماد خمیس نخست وزیر سوریه تاکید کرد: دمشق آماده ارائه هرگونه تسهیلات به ایران و برطرف کردن موانع موجود برای مشارکت تهران در بازسازی سوریه است.
شبک**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات مهمترين عناوين خبري اخبار8تا8

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

کد خبر 6094115

دیگر خبرها

  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس