Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@11:44:10 GMT

انفجار مرگبار سیگار الکترونیکی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۵۵۲۹

گفته شده که تالماج دی ایلا اولین آمریکایی است که به دلیل انفجار این نوع سیگار جان خود را از دست می‌دهد.به گفته مقامات پزشکی قانونی، ۸۰ درصد بدن تالماج دی ایلا دچار سوختگی ناشی از منفجر شدن سیگار الکتریکی شده بود.

گزارش شده که جسد این مرد ۳۸ ساله توسط آتش‌نشانان در اتاق خوابی که سوخته بود در منطقه‌ای ساحلی در فلوریدا پیدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مرگ این تهیه کننده تلویزیون به عنوان یک حادثه نام برده شده است.براساس کالبد شکافی انجام شده برروی جسد، دو قطعه از این سیگار در جمجمه او پیدا شده است.

پدر این مرد گفته است: "هر کسی که پسری از دست داده، نمی‌خواهد که کسی دیگر فرزندی را به این طریق از دست بدهد. "

چگونه این سیگار منفجر شده است؟

در بررسی‌های انجام شده بطور کامل درباره نحوه منفجر شدن این سیگار الکترونیکی چیزی نوشته نشده است.یکی از نمایندگان کمپانی "اسموک ایی مانتین"، تولید کننده این نوع سیگار، باتری تعبیه شده در سیگار را عامل انفجار دانسته است.

سیگار‌های الکترونیکی از باتری‌های لیتیوم-یون استفاده می‌کنند. این باتری‌ها به دلیل کارایی بالا و همچنین به دلیل آنکه فضای کمی اشغال می‌کنند، در تلفن‌های هوشمند و سایرابزار‌های الکترونیکی قابل حمل هم استفاده می‌شود.

این قبیل باتری‌ها در تمام جهان استفاده می‌شود و حوادث زیادی هم ایجاد نکرده است. اما در سال ۲۰۱۶ سامسونگ مجبور شد که فروش گالکسی نوت ۷ را به دلیل آتش گرفتن باتری‌های تعبیه شده در آن متوقف کند.

آیا سیگار‌های الکترونیکی ایمن هستند؟

به گفته اداره مقابله با حوادث ناشی از آتش‌سوزی آمریکا، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶، ۱۶۵ مورد انفجار و آتش سوزی مرتبط با سیگار الکترونیکی گزارش شده است.در سال ۲۰۱۵، سیگار الکترونیکی در صورت یک مرد ۲۹ ساله در کلرادو منفجر و باعث شکستگی گردن و دندان‌های او شد.

در آتش‌سوزی که در ژانویه سال جاری در فرودگاه بین المللی دنور اتفاق افتاد، یک سیگار الکترونیکی حاوی باتری لیتیوم –یون دلیل آن اعلام شد. سازمان غذا و دارو در آمریکا برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از استفاده از سیگار الکترونیکی توصیه کرده که در صورت خیس شدن و یا صدمه دیدن باتری‌ها، اقدام به تعویض آن‌ها بکنید، تنها از شارژر‌هایی که در بسته بندی سیگار‌های الکترونیکی قرار داده شده، استفاده کنید و همچنین سیگار الکترونیکی را در شب شارژ نکنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیگار الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه

 سرهنگ فارسی گفت: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل خودرو‌های عبوری مامورین یگان امداد فرماندهی انتظامی مراغه در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی به عمل آمده از خودروی مذکور تعداد ۱۸ هزار و۴۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی مراغه تصریح کرد: کارشناسان امر ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه خودروی سمند توقیف و یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

 سرهنگ  فارسی  با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • ببینید | اولین تصاویر از انفجار مرگبار کامیون در کامبوج