Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:18:05 GMT

سند پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی گلستان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۵۷۴۲

سند پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی گلستان رونمایی شد

گرگان - ایرنا- سند 'اهداف و برنامه های استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در استان گلستان' با تاکید بر 6 آسیب و مشکل شاخص با حضور معاون استاندار گلستان و شماری از مسئولان دستگاه های مختلف رونمایی شد.

به گزارش ایرنا آسیب های اجتماعی به دسته ای از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه به صورت فردی و یا جمعی اطلاق می شود که ریشه در بی نظمی ها، کجروی از پدیده های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آن دارد، این آسیب ها بیشتر باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطالعه انحرافات و کجروی های اجتماعی و به اصطلاح آسیب شناسی اجتماعی (Social Pathology) عبارت از مطالعه و شناخت ریشه بی نظمی های اجتماعی و ناهنجاری ها و آسیب هایی نظیر بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی، طلاق و همراه با پیشگیری و درمان آنها است.
فقدان پای بندی به هنجارهای اجتماعی موجب پیدایش آسیب اجتماعی است.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارگلستان در آئین رونمایی از این سند گفت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین هدف این سند بوده و حاشیه نشینی، اعتیاد، خودکشی، طلاق، زنان سرپرست خانوار و فضای مجازی به عنوان 6آسیب شاخص مورد توجه قرار گرفته است.
براساس اعلام روز جمعه استانداری گلستان، وی اضافه کرد: امروز مسأله آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن بالاتر از هر موضوع دیگری در اولویت بوده و در استان از امروز این سند عملیاتی شده و تمامی دستگاه ها موظف به همکاری و اجرای بندهای آن هستند.
رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان افزود: فقدان همکاری دستگاه ها در اجرای کامل این سند پیگیری و منعکس خواهد شد.
طهماسبی تأکید کرد: انتظار داریم کلیه دستگاه هایی که در این حوزه وظیفه مند هستند، با انرژی و توان بیشتری به حوزه آسیب های اجتماعی و کاهش آن ورود کنند.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب ها سند گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟!
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان