Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:07:04 GMT

رفع مشکل آب روستاها در اولویت برنامه های دولت است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۵۸۲۲

رفع مشکل آب روستاها در اولویت برنامه های دولت است

علی محمودی، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفتر با تاکید مسئولان ارشد استان، رفع مشکل تمام روستاهایی که دارای هر مشکلی درباره تامین آب آشامیدنی هستند امسال آغاز می شود.
محمودی گفت: محل تامین اعتبار این پروژه ها از اعتبارات روستایی است و دهیاری ها در این رابطه با شرکت آب و فاضلاب روستایی همکاری لازم را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد: تمام طراحی های مورد نیاز برای رفع مشکل تامین آب روستاها توسط شرکت آبفاروستایی انجام می شود.
وی تصریح کرد: مشکلات هر روستایی متفاوت از سایر روستاهااست و بر اساس نیاز همان روستا برای مشکل آن برنامه ریزی گردیده است.
محمودی گفت: به طور مثال برخی از روستاها منبع ذخیره آب ندارند و برخی هم در تامین منابع آبی دچار مشکل هستند.
وی گفت: اعتبار هر روستا بر اساس جمعیت ساکن در آن روستا مشخص می شود و در رابطه با این موضوع هم شاخص تعیین بودجه و تخصیص آن بر اساس جمعیت خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه مهاجرت جمعیت از روستا به شهر برای تامین معیشت است، افزود: تامین منافع اقتصادی و معیشتی روستاییان، از مهاجرت آنها ممانعت و باعث کاهش حاشیه نشینی می شود.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود 380 هزار نفر معادل 37.5 درصد جمعیت روستایی دارد، که در 935 روستای این استان ساکن هستند، از این تعداد روستا حدود 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
3216/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان زنجان امور روستایی حاشیه نشینی شاخص شرکت آب و فاضلاب موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است