Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آرش کردی، با اشاره به اینکه امسال با کسری 5 تا 6 هزار مگاوات برق مواجه هستیم، گفت: وزارت نیرو لیست پیک‌سایی مدیریت مصرف برق را به شرکت توانیر و شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرده است، بنابراین امسال باید با برنامه‌ریزی انجام شده 5 تا 6 هزار مگاوات مدیریت مصرف برق انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: این هدف‌گذاری با توجه به کاهش نزولات جوی و افت بارش‌ها و به تبع آن افت تولید انرژی در نیروگاه‌های برقابی است، پس این کاهش و کسری برق باید از طریق مدیریت مصرف جبران شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در فصل تابستان 7 تا 8 هفته هوای بسیار گرمی حاکم خواهد شد و مصرف برق به واسطه استفاده از وسایل سرمایشی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: وضعیت استفاده از وسایل سرمایشی یکی از چالش‌های بزرگ در تامین و مصرف برق در فصل تابستان است، به طوری که وسایل سرمایشی در فصل تابستان 19 هزار مگاوات برق را می‌بلعند.

کردی افزود: برای عبور راحت از فصل تابستان یکی از گزینه‌ها این است که 2 هزار مگاوات از مصرف برق سرمایشی‌ها را کاهش دهیم، پس مشترکان برق می‌توانند با افزایش یک تا 2درجه در وسایل سرمایشی ما را در رسیدن به این هدف کمک کنند.

او با اشاره به اینکه مدیریت مصرف، مهمترین اولویت صنعت برق در سال جاری است، خاطر نشان کرد: برای مدیریت مصرف برق دو راه بیشتر نداریم، یا باید مدیریت مصرف اجباری مثل خاموشی اعمال کنیم و یا باید خودمان در مصرف برق مدیریت داشته باشیم، تا با قطعی برق مواجه نشویم.

کردی افزود: امروزه شرایط دشوار است و باتوجه به خشکسالی باید مصرف برق مدیریت شود که اگر مصرف برق مدیریت نشود، دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش 7 درصدی تعرفه برق می‌تواند از افزایش مصرف جلوگیری کند، اظهار داشت: بخشنامه افزایش 7 درصدی هنوز ابلاغ نشده است، اما به هر حال برای رسیدن به قیمت تمام شده برق باید تعرفه برق افزایش یابد.

کردی اضافه کرد: در حال حاضر 50 درصد مشترکان که 70 تا 80 درصد بار شبکه را پوشش می‌دهند، دارای کنتورهای سه تعرفه‌ای هستند، بنابراین مصرف برق در ساعات اوج و پیک مصرف، تصاعدی محاسبه خواهد شد.

منبع: فارس

402

صنعت برق مصرف برق نیروگاه مگاوات تابستان وسایل سرمایشی مدیریت مصرف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صنعت برق مصرف برق نیروگاه مگاوات تابستان وسایل سرمایشی مدیریت مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا افزود: این واحد که طبق برنامه و به منظور ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان در روزهای ابتدایی ماه جاری از مدار خارج شده بود، پس از ۲۳ روز کار فشرده تعمیراتی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

نورالله ادبی فیروزجائی با اشاره به لزوم آمادگی کامل همه واحدهای نیروگاهی برای تأمین نیاز شبکه در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: با توجه به افزایش بسیار قابل توجه تقاضای مصرف برق در ایام گرم سال بدلیل استفاده مشترکان از سیستم های سرمایشی، در راستای پاسخگویی به تقاضا و ارتقاء توان تولید واحدها، کار و تلاش و فعالیت تعمیراتی به صورت فشرده در نیروگاه حتی در تعطیلات نوروز بی وقفه ادامه داشت تا انشاءا... بتوانیم از پیک مصرف امسال با موفقیت عبور کنیم.

وی با اشاره به ناترازی تولید و تقاضای مصرف برق، بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور را یکی از چالشهای اساسی صنعت برق دانست و ابراز داشت: به گواه آمار مصرف برق کشور ما بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است. لذا لازم است به موازات نیروگاه سازی و افزایش ظرفیت تولید برق، اقدام عاجلی هم در راستای فرهنگ سازی و آموزش شیوه های مدیریت مصرف انجام شود تا بتوانیم از اتلاف بیشتر سرمایه های ملی پیشگیری کنیم.

ادبی افزود: درحال حاضر، طبق برنامه و به منظور ایجاد آمادگی تولید در تابستان، واحد یک بخار برای تعمیرات نیمه اساسی، واحد ۳ بخار برای انجام تعمیرات میاندوره ای و واحد یک گازی برای بازدید دوره ای و تعمیرات غیرمترقبه از مدار تولید خارج است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896645

دیگر خبرها

  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک