Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - دکتر سید ابراهیم کتابچی رییس انجمن مغز و اعصاب ایران ملقب به پنجه طلای مازنی اولین روز از ماه مبارک رمضان را پنجشنبه شب با ویزیت رایگان و افطاری دادن به یکصد بیمار مغز و اعصاب در بابل به پایان برد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این پزشک بابلی که از شاگرادان پروفسور سمیعی است ، شب گذشته در مسجد نقیب کلای بابل این تعداد بیماران را که از سراسر مازندران بوده اند، همراه با ضیافت افطاری ویزیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر کتابچی در حاشیه ویزیت بیماران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که از سال 84 در این مسجد که توسط وی و فرزندانش احداث شده ، علاوه بر افطاری دادن ، بیماران را به صورت رایگان ویزیت می کند .
وی افزود که برای ویزیت بیماران هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و تمامی افرادی که در حوزه مغز و اعصاب دچار مشکل هستند می توانند در این ضیافت افطاری حضور یافته و رایگان ویزیت می شوند.
کتابچی از ساخت بزرگ ترین حسینیه جهان در تهران خبر داد و گفت که تاکنون برای ساخت آن 50 میلیارد ریال هزینه شده است .
وی افزود : تکمیل این حسینیه بدون زمین نیازمند هزینه 150 میلیارد ریالی است در سال های آینده تامین و تکمیل خواهد شد.
این پزشک مازندرانی ساخت بزرگ ترین حسینیه جهان در ایران را به عنوان بزرگترین کشور شیعه نشین ضروری دانست و تاکید کرد که ساخت آن را با سرعت بیشتری به پایان خواهد برد .
دکتر کتابچی که در تهران فعالیت پزشکی دارد ، در طول سال نیز با سفر به مازندران به مناسبت های مختلف بیماران مغز و اعصاب استان را به صورت رایگان ویزیت می کند .
افسانه طالبی یکی از بیماران ساروی که شب گذشته افطاری را میهمان دکتر کتابچی بود و ویزیت رایگان نیز دریافت کرد به خبرنگار ایرنا گفت : قدرشناس زحمت این پزشک محبوب مازندرانی هستم که هزینه سفر به تهران را از روی دوشم خانواده ام برداشت و من امشب براحتی در این مسجد ویزیت شدم.
وی افزود : بیماری مغز و اعصاب به مدت 6 ماه است که بسیار نگرانم کرده است ولی به لطف خدا بعد از معاینه این پزشک با مهارت تشخیص داده شد که مورد خاص و خطرناکی نیست و بزودی مشکل حل خواهد شد.
در ضیافت افطاری و ویزیت رایگان برخی از شخصیت های مازندرانی از جمله آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و چند تن از مدیران کل دستگاههای اجرایی ، شهروندان و بیماران حضور داشتند.
دکتر سید ابراهیم کتابچی از متخصصان مطرح مغز و اعصاب ایران زاده 1324 شهرستان بابل در استان مازندران و از شاگردان پرفسور سمیعی است .
در حال حاضر یکی از فرزندان دکتر کتابچی هم در آلمان از شاگردان پروفسور سمیعی است .
7328/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ويزيت رايگان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و تخفیف‌های اعمال شده برای سایر دهک‌ها، در عین‌حال از نشان‌دار شدن حدود دو میلیون بیمار صعب‌العلاج جهت حمایت ویژه در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

به گزارش ایسنا ، دکتر محمدمهدی ناصحی در نشستی خبری با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال متفاوتی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت بود، افزود: با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر سه دهک اول که در سال گذشته رایگان بیمه شدند، با اصرار بیمه سلامت امسال دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی و دانشگاهی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

ناصحی در ادامه با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز به صورت کامل استقرار یافته است، افزود: در بسیاری از بیماری‌ها بستر حمایتی کامل شده است. مرتباً نیز از معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغیه می‌آید و بیمه سلامت نیز طبق آن ابلاغیه پوشش‌ها را فراهم می‌کند.

وی همچنین به همکاری سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: به این ترتیب بیمه شدگان صعب العلاج بیمه تامین اجتماعی نیز در سامانه صعب العلاج ادغام شده‌اند و در مجموع اکنون ۲ میلیون نفر بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند که خدمات لازم و حمایت‌های ویژه را دریافت می‌کنند. همچنین ۹۰ درصد از بیماری‌هایی که طبق پروتکل ابلاغ شده‌اند اکنون در این سامانه‌ها بارگذاری شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین با بیان اینکه استقرار نسخه الکترونیک نیز کامل‌تر شده است، افزود: پرداخت‌های ما نیز به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد تا پایان آذر ماه صورت گرفته است. امیدواریم طی یکی دو ماه آینده نیز بتوانیم یک ماه دیگر را نیز پرداخت کنیم. بنابراین هر سندی که به دستمان رسیده، به روز پرداخت کرده‌ایم و منتظریم اسناد دیگر نیز برسد. بنابراین گلایه‌ای از سوی بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد متوجه سازمان بیمه سلامت نیست.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • نکات طلایی دارویی در ماه مبارک رمضان
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 
  • ویزیت رایگان بیماران در عقدا
  • خروج توده ۴ کیلویی از شکم بیمار ۵۸ ساله در شوش
  • چند نکته مهم برای بیمارانی که تمایل به روزه‌داری دارند
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • اجرای فاز دوم تحویل بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به بهزیستی
  • انتقال بیماران مزمن بیمارستان سلامت به مراکز بهزیستی خوزستان
  • آغاز اجرای طرح نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی در ایام نوروز و ماه رمضان
  • آغاز اجرای طرح نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان