Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش الف؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز جمعه به دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار تحولات فلسطین و بررسی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین و ارائه مواضع و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال این مسئله، با بدرقه رسمی دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عازم استانبول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور، اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه را فرصتی برای جهان اسلام در اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست ها و انتقال غیرقانونی سفارت آمریکا به قدس شریف دانست و تاکید کرد: دفاع از ملت فلسطین و قدس شریف، دفاع از ارزشهای اسلامی و شرایط اندوهبار ملت بزرگ و متمدن فلسطین است.

روحانی پیش از ترک تهران برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، به خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی است و آمریکا از هر زمان دیگر در جهان اسلام منفورتر است.

وی با بیان اینکه سفر به استانبول به دعوت آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران این سازمان انجام می گیرد، گفت: این اجلاس با هدف بررسی دو حادثه فاجعه بار انجام می گیرد که نخستین مورد به انتقال غیرقانونی و فاجعه‌آمیز سفارت آمریکا به بیت‌المقدس باز می گردد و حادثه دوم نیز موضوع کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است.

روحانی انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را برخلاف مقررات و قواعد بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت برشمرد و تاکید کرد: بی‌تردید این کار خشم کشورهای مسلمان جهان را برانگیخته و از هر زمان دیگر امروز آمریکا در دنیای اسلام و در افکار عمومی جهان اسلام ، منفورتر شده است.

رئیس جمهور گفت: موضوع دیگر کشتار وسیع مسلمانان فلسطین است که برای دفاع از سرزمین خود و بازگشت به خانه‌هایشان تلاش می کنند. صهیونیست ها مردم فلسطین را که در یک راهپیمایی مسالمت آمیز و غیرمسلحانه شرکت کرده بودند به خاک و خون کشیدند و ده‌ها فلسطینی را شهید و ‌هزاران نفر آنان را مجروح  کردند.

روحانی گفت: این جنایت اول صهیونیست‌ها نیست چرا که در طول 70 سال گذشته پیوسته این جنایات را تکرار کرده اند و در حقیقت کشتار و مجروح کردن فلسطینی ها در روز نکبت ، تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی از سلسله جنایات 70 ساله صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین است.

رئیس جمهور تاکید کرد: به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، می‌خواهم به ملت بزرگ فلسطین تسلیت عرض کنم و بگویم که جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع مظلومین بوده و یکی از آرمان‌های مهم این انقلاب، آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی است و ملت ما این آرمان را همچنان مد نظر دارد و این راه را ادامه می‌دهد.

وی اظهارداشت: در شرایط امروز، یک بار سنگین مسئولیتی بردوش همه مسلمانان بویژه دولتمردان جهان اسلام قرار گرفته و آن موضوع دفاع از ملت فلسطین و قدس شریف است که هم دفاع از ارزش‌های اسلامی و هم دفاع از شرایط اندوهبار ملت بزرگ و متمدن فلسطین است.

رئیس جمهور اجلاس استانبول را فرصتی برای سران کشورهای اسلامی جهت اعلام نفرت خود از این اقدام صهونیست ها و بهره گیری از همه ساز و کارها جهت مقابله با آن از جمله در مجمع عمومی سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی دانست و تاکید کرد: بی‌تردید صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دنبال این هستند که توجه دنیای اسلام را از فلسطین به مسایل دیگر منحرف کنند و با این هدف ، هر روز مشکلاتی را در دنیای اسلام بوجود می‌آورند.

روحانی اظهارداشت: آنان تروریست‌ها را تشویق و حمایت می‌کنند و مسلمان‌ها باید متوجه باشند موضوع فلسطین و قدس همواره مساله اول دنیای اسلام است و نباید بگذاریم صهیونیست‌ها کاری کنند که جنایت آنها عادی و حضور نامشروع آنها به تدریج مشروع جلوه کند.

وی با اینکه مردم فلسطین صاحبان واقعی این سرزمین هستند و قدس حرم شریف و اولین قبله‌گاه مسلمان‌هاست و مورد احترام همه آنها است، گفت: بی‌تردید این اقدامات نابخردانه‌ای که در این روزها توسط رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها انجام گرفته تاثیری در این مسیر و در این راه نخواهد داشت و  مسلمان‌ها را مصمم‌تر و مردم فلسطین را برای آزادی سرزمینشان از دست اشغالگران ، از هر زمان دیگر آماده‌تر می‌کند .

رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد که اجلاس استانبول اجلاس مفیدی برای مردم مسلمان فلسطین و مسایل منطقه باشد.

در مراسم بدرقه رسمی رئیس جمهور همچنین دکتر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل و جمعی از وزرا و معاونان رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ادامه کشتار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش‌ها از گورهای دسته جمعی کشف شده اخیر در مجتمع پزشکی نصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، حاکی از آن است که صدها آواره، مجروح و بیمار و همچنین کاروان‌های پزشکی قبل از اعدام و دفن دسته جمعی در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفتند.
 
سازمان همکاری اسلامی این اقدامات را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم سازمان یافته دولتی دانست که بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی مستلزم تحقیق، پاسخگویی و تحریم است.
 
این سازمان همچنین تاکیدکرد که دیوان کیفری بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب جنایات و اقدامات تروریستی مستمر علیه مردم فلسطین دانست که همه ارزش‌های انسانی را نفی می‌کند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
 
این سازمان در پایان باردیگر از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را متوقف کرده و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین را محقق کنند.
 

دیگر خبرها

  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • رئیس جمهور، اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه واجب است
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه لازم و واجب است
  • آیت الله رئیسی تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد