Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:30:10 GMT

جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۷۸۶۳

جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون برگزار می شود

کرماناه - ایرنا - رئیس هیات کوه نوردی استان کرمانشاه ، از برگزاری چهارمین جشنواره چهانی سنگ نوردی بیستون در مهر ماه امسال خبر داد.

ثریا شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این جشنواره قرار است با همکاری سازمان کوهنوردی فرانسه، فدراسیون کوهنوردی ایران، اداره کل ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی کرمانشاه، در دیواره کوه بیستون برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ازابتدا قرار بود این جشنواره هر 2 سال یکبار برگزار شود، گفت: امسال و با یک دوره توقف، چهارمین دوره آن برگزار خواهد شد.
شهبازی زمان پیشنهادی برای برگزاری این دوره از جشنواره را 29 مهر تا پنجم آبان سال جاری ذکر کرد و گفت: مسئولان فدراسیون نیز با این تاریخ موافقت کرده اند.
رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه ادامه داد: دیواره سنگ نوردی بیستون پنجمین دیواره بلند جهان و بلندترین دیواره کشور است که 1200 متر ارتفاع دارد و تاکنون بیش از 100 مسیر آن بازگشایی شده است.
وی همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور به کرمانشاه و دیداری که با برخی مسئولان استان داشته است، گفت: در این دیدار قرار شد تا ستاد جشنواره بزودی در استان راه اندازی شود.
شهبازی در پایان از آمادگی کامل استان برای برگزاری چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در این جشنواره بیش از 150 سنگنورد داخلی و خارجی از کشورهای مختلف شرکت کنند.
دوره های اول تا سوم جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون به ترتیب در سال های 89، 91 و 93 برگزار شد.
در آخرین دوره این رقابت ها، 179 سنگنورد داخلی و خارجی از کشورهای مانند ایتالیا، فرانسه، اسلونی، سوئیس، آمریکا، اتریش، سوئد، فنلاند، استرالیا، آلمان، لهستان، تونس و دانمارک حضور داشتند.
در محوطه تاریخی بیستون که در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده تاکنون بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که مهمترین آن کتیبه و سنگ نگاره های داریوس هخامنشی است که به ثبت جهانی رسیده است.
با توجه به استقبال گردشگران خارجی و داخلی از محوطه تاریخی بیستون طی سال های اخیر کاروانسرای شاه عباسی به منظور اسکان مهمانان به هتل تغییر کاربری داده است.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی هیات کوهنوردی سنگنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، پودینه مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند گفت:  سنگ بنای دانش آموزان و خلاقیت آنها در دوره ابتدایی رخ می‌دهد و این جشنواره جابربن حیان به دانش آموزان کمک می‌کند تا استعداد‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.
پودینه اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از پنجاه مدرسه دوره ابتدایی حضور داشتند که طرح‌های برتر این جشنواره پس از دواری به مرحله استانی راه خواهند یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود