Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@10:17:03 GMT

مربیان تراز اول جهان نیاز امروز شطرنج ایران است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۸۰۴۶

مربیان تراز اول جهان نیاز امروز شطرنج ایران است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، «شادی پریدر»  با اشاره به مسابقات پیش روی تیم های شطرنج بانوان کشور، افزود: شطرنج بازان زن ایران در حال آماده سازی خود برای حضوری قدرتمند در «المپیاد جهانی شطرنج» و «انفرادی قهرمانی آسیا» هستند.
وی که اولین شطرنج‌باز زن ایرانی است که درجه استاد بزرگی جهان را در سال ۲۰۰۴ کسب کرده، با اشاره به بازتاب موفقیت های شطرنج بانوان ایران در ماه های اخیر گفت: امسال نیز پس از تعطیلات سال نو ورزشکاران ما به کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات امارات «سارا خادم الشریعه» قهرمان شد و «مبینا علی نسب» نیز در مسابقات شطرنج ترکیه به مقام قهرمانی بخش زنان رسید که متاسفانه اخبار این پیروزی ها در رسانه ها منعکس نشد.
نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج با ابراز گلایه از بودجه کم فدراسیون شطرنج، اظهار داشت: حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی و جهانی نیازمند بر پایی اردوهای طولانی مدت و استفاده از دانش مربیان تراز اول جهانی است. نگاه ویژه به ورزش شطرنج، بودجه ویژه و مناسب می خواهد.
پریدر در ادامه با اشاره به تلاش فدراسیون برای تقویت تیم ملی شطرنج زنان گفت: استخدام مربیان تراز اول دنیا بودجه می خواهد که مشکلات مالی فدراسیون مانع از تحقق آن شده است.
وی گفت: فدراسیون در اختصاص بودجه برای تیم ها تفاوتی بین زنان و مردان قائل نیست، امیدوارم مسوولان ورزش، برای جذب اسپانسر لیگ شطرنج زنان بیشتر تلاش کنند زیرا جذب حامی مالی بر خلاف لیگ مردان در لیگ زنان دشوار است.
المپیاد جهانی شطرنج مهر ماه امسال در کشور گرجستان برگزار می شود. اما تاریخ دقیق برگزاری مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا تاکنون اعلام نشده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شطرنج ایران ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود

رئیس فدراسیون کبدی گفت: هیچ مربی حذف نمی‌شود و غلامرضا مازندرانی باتوجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس اورسجی درباره برنامه‌های پیش روی تیم‌های ملی کبدی، اظهار کرد: از این هفته اردوی تیم جوانان را برای حضور در مسابقات جوانان جهان که شهریور ماه در هند، برگزار می‌شود را آغاز خواهیم کرد. از هفدهم اردیبهشت نیز اردوی تیم ملی کبدی ساحلی برای شرکت در مسابقات جهانی به میزبانی ایران آغاز خواهد شد. چهار شهر چابهار، بابلسر، گلستان و بندرانزلی برای میزبانی درخواست دادند و در حال بررسی هستیم. این رقابت‌ها هم شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسابقات کبدی بزرگسالان جهان نیز بهمن به میزبانی هند برگزار خواهد شد. اردوی تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان از خرداد جهت اعزام به بازی‌های داخل سالن آسیا را خواهیم داشت. بازی‌های داخل سالن آسیا آذر به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون کبدی درباره انتخاب سرمربیان جدید تیم‌های ملی کبدی گفت: ما خود را از سرمربیان خارجی بی‌نیاز و به سرمربیان داخلی اعتماد کردیم. با تصمیم کمیته فنی در هر دو بخش بانوان و مردان از مربیان داخلی بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: مربیان داخلی هم از دانش بالایی برخوردار هستند و هم با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم، انگیزه و تعداد آنها بیشتر می‌شود. مربیان کشورمان کمتر از مربیان هندی نیستند و از دانش بالایی برخوردارند. وظیفه خود می‌دانیم تا به مربیان ایرانی اعتماد کنیم و به آنها فرصت بدهیم.

اورسجی یادآور شد: کبدی چهار سبک استاندارد ۱۲ نفره، سالنی هفت نفره، ساحلی شش نفره و سرکل ۱۴ نفره دارد. به همین دلیل برنامه کمیته فنی فدراسیون به این شکل است تا مربیان به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند. غلامرضا مازندرانی هم قطعاً باتوجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد. از نگاه ما هیچ مربی حذف شدنی نیست و شاید از او در یکی از سبک‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: سرمربیان کبدی سالنی را الان انتخاب کردیم و سرمربیان کبدی استاندارد را سال دیگر انتخاب خواهیم کرد. برای فصل جدید باید مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌ها برگزار شود تا کمیته فنی پس از بررسی، مربیان را انتخاب کند. مسابقات این سبک در بازی‌های آسیایی ناگویا ژاپن در سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748606

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه