Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره شرکت تدبیراندیشان کسب‌وکار ممتاز با بیان اینکه باید یک فعالیت کسبی همانند یک واحد تولیدی برای آغاز کار یک توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: خیلی‌ها به دلیل عدم اطلاعات کافی، وارد کسب‌وکار شدند و در نهایت منجر به تعطیلی این واحدها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مجتبی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آغاز به‌کار و راه‌اندازی اولین کلینیک تخصصی کسب‌وکار کشور خبرداد و گفت: فشارهای فراوانی طی سالیان اخیر به کسبه استان بنا به دلایل گوناگون وارد می‌شود که مقاومت هم در برابر این قضیه روز به روز بیشتر می‌شود که بعضا منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنفی نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برخی آسیب‌ها متأثر از مسائل زیرساختی اقتصاد ما است، بحث تحریم‌ها، افزایش نرخ دلار و غیره اما در آسیب‌شناسی که تیم ما انجام داد، علت اصلی، عدم اطلاعات و آگاهی کسبی متصدیان و فعالان اقتصادی در مقابل تکالیف قانونی است که برایشان مطرح شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تدبیراندیشان کسب‌وکار ممتاز خاطرنشان کرد: به همین دلیل، تیم و کارگروه مجربی از سوی ما دور هم گرد هم جمع شده‌اند و برای اولین بار در کشور، با محوریت کاهش دغدغه‌های فعالان صنفی و اقتصادی به ارائه مشاوره و خدماتی نظیر امور مالی و مالیاتی، تأمین اجتماعی، اداره کار و سایر امور مرتبط می‌پردازد.

کواکبیان با بیان اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: خیلی‌ها به‌دنبال درمان هستند، اما ما به‌دنبال پیشگیری هستیم که در نتیجه هزینه کمتری را هم برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی دارد.

وی با اشاره به رونق کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین عدم رقابت واحدهای سنتی کسبی با اپلیکیشن‌های اینترنتی، بیان کرد: دیجی‌کالا و اسنپ نمونه‌های بارزی از این دست هستند که بسیاری از واحدهای صنفی توان رقابت با آن را ندارند و روز به روز هم در حال گستردگی و رونق بیشتری هستند و حال کسبه ما باید در مقابله با ان چه کنند؟ اینجا است که تیم مجرب ما به ارائه پیشنهادات و راهکارهای برای ان واحد کسبی می‌پردازد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تدبیراندیشان کسب‌وکار ممتاز با اشاره به حذف قانون سقف و فاصله صنفی طی سالیان اخیر، عنوان کرد: این موضوع موجب شده است تا اتحادیه‌ها موظف به صدور بی‌رویه پروانه کسب شوند، اما صدور پروانه این‌طور به‌صورت فله‌ای، آسیب‌زا است که منجر به تعطیلی واحدهای صنفی می‌شود.

کواکبیان با بیان اینکه باید یک فعالیت کسبی همانند یک واحد تولیدی برای آغاز کار یک توجیه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: خیلی‌ها به دلیل عدم اطلاعات کافی، وارد کسب‌وکار شدند و در نهایت منجر به تعطیلی این واحدها شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که پوست‌اندازی در بازار کاملا مشهود است، گفت: خیلی‌ها دارند می‌روند، خیلی از واحدها در حال تعطیلی یا تعطیل شده است و برای اینکه در بازار بمانیم، باید مدیریت کسب‌وکار را بیاموزیم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فرخ‌زاد، شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صاحبان کسب‌وکار علاوه بر این‌که می‌توانند با ورود به درگاه ملی مجوزها نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند، از امروز تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، می‌توانند در ساعات اداری با مراجعه به اتاق اصناف شمیرانات و بخشداری‌های لواسانات و رودبارقصران، از خدمات میز خدمت نیز در این زمینه بهرمند شوند.‌

براساس این گزارش‌، شناسه یکتا پروانه کسب کدی منحصر به فرد است که برای مجوز فعالیت کسب و کارها و فعالان صنفی صادر می شود.

هدف از ارائه این کد، حذف مجوزهای کاغذی و الکترونیکی شدن صدور جواز کسب است. بنابراین تمامی فعالان اقتصادی که در رسته‌های شغلی و حوزه‌های مختلف صنعتی، خدماتی، سیاحتی و غیره فعالیت دارند، باید در اسرع وقت این کد را دریافت و استعلام شناسه یکتا جواز کسب را انجام دهند.

کد خبر 6093654

دیگر خبرها

  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان