Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@18:37:04 GMT

شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۹۶ فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۹۴۵۰

شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۹۶ فرهنگیان

فرهنگیانی که سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند پیگیر پرداخت پاداش پایان خدمت خود هستند؛ اگر چه اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه ۹۷ برای این منظور تعیین شده اما هنوز مبلغی به دست آموزش‌وپرورش نرسیده است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خرگزاری تسنیم، فرهنگیانی که سال 96 بازنشسته شدند حالا به دنبال دریافت پاداش پایان خدمت خود هستند و وزیر آموزش‌وپرورش از تلاش برای دریافت تنخواه به منظور تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سال گذشته آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته که رقم آن سه هزار و 150 میلیارد تومان بود و باید از محل سود شرکت های دولتی تأمین اعتبار می‌شد اما محقق نشد، مجبور به دریافت تنخواه از خزانه شد.دریافت این تنخواه مشکلات متعددی را ایجاد کرد و چون این وزارتخانه موفق به تسویه تنخواه نشد از شهریور ماه تخصیص‌های آن در خزانه بلوکه شد و بخشی بزرگی از مطالبات فرهنگیان با تأخیرهای بسیار پرداخت شد.

هم اکنون نیز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 96 از محل سود شرکت‌های دولتی اعتبار سه هزار و 500 میلیارد تومانی درنظر گرفته شده است اما میزان تحقق این اعتبار جای سوال دارد درحقیقت این اعتبار که درآمد هزینه‌ای از یک درصد سود شرکت‌هاست باید به آموزش و پرورش پرداخت شود تا پس از آن پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 96 تسویه شود.

در روزهای اخیر نیز سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 96 اعلام کرد: تلاش می کنیم با همراهی خزانه این رقم را به صورت تنخواه دریافت و پاداش پایان خدمت را پرداخت کنیم.

به گزارش تسنیم؛ در لایحه بودجه سال 97 مبلغ 3500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل اعتبار یک درصد برداشت از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت اختصاص یافته است اما نکته اصلی میزان تحقق این مبلغ است و اینکه چه میزان از آن به دست آموزش‌وپرورش می‌رسد.

انتهای پیام/

R1014132/P34399/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معلمان فرهنگیان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معلمان فرهنگیان معلمان فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر عصر دوشنبه در ویژه برنامه آئین گرامیداشت مقام معلم گفت: ارج نهادن به مقام معلم تجلیل از همه ارزش‌ها به شمار می‌آید چرا که معلم در رشد و توفیق جامعه نقشی بی‌بدیل دارد.

وی با اشاره به آیات نخست سوره قلم ادامه داد: سوگند خداوند سبحان به ابزار تعلیم و تعلم معلم نشان دهنده جایگاهی است که این مقام در بارگاه الهی دارد از این رو ما نیز وظیفه داریم قدردان این وجود مبارک باشیم‌.

رادمهر معلمان را جزو عوامل اصلی افزایش آهنگ رشد، توسعه و پیشرفت در جامعه معرفی کرد و ادامه داد: تضمین آینده کشور در گرو توجه به معلمان است چرا که تربیت نسل‌های آینده متأثر از تلاش‌های قشر فرهنگیان است.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به قرابت مأموریت معلمان با انبیا و اولیای الهی گفت: تمام توان خود را در شورای آموزش و پرورش به کار خواهیم گرفت تا مشکلات فرهنگیان شهرستان به حداقل برسد و شرایط مطلوبی برای رشد شاخص‌ها در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود.

رادمهر توسعه زیرساخت‌های رفاهی را امری مهم در کیفیت بخشی به فرآیند آموزش شهرستان دانست و خاطرنشان‌کرد: اینکه فرهنگیان در شهرستان میناب دارای درمانگاهی اختصاصی باشند خواسته‌ای به جا و حق این قشر تلاش‌گر است.

وی افزود: این خواسته ما از مدیرکل آموزش و پرورش استان است که آموزش و پرورش شهرستان میناب و منطقه سندرک را به صورت ویژه ببینند چرا که در حق فرهنگیان این شهرستان کوتاهی شده است از این رو درخواست داریم مقدمات احداث درمانگاه فرهنگیان در میناب فراهم شود.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان اعتباراتی بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش شهرستان میناب به تصویب رسید، خاطرنشان‌کرد: پیگیری‌های مستمر برای تحقق این اعتبارات از جمله انتظاراتی است که از آموزش و پرورش استان داریم و در این راه همراهی کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6098508

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود
  • ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران