Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:24:09 GMT

شرط قبولی عبادات پذیرش ولایت پیامبر و ائمه معصومین است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۰۴۰۱

شرط قبولی عبادات پذیرش ولایت پیامبر و ائمه معصومین است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه گفت: خداوند عبادات ما را تنها با پذیرش ولایت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین قرنی استاد حوزه علمیه، به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران طی سخنانی، اظهار داشت: همانگونه که بزرگان و علمای اسلام فرمودند سه ماه رجب، شعبان و رمضان در سیر و سلوک معنوی به یکدیگر پیوسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رجب ماه ولی خدا، شعبان ماه پیامبر(ص) و رمضان ماه خداوند است، برای درک ماه شعبان باید در ماه رجب به سیر و سلوک معنوی پرداخت و همچنین برای درک رمضان باید در ماه شعبان به سیر و سلوک پرداخت.

 حجت الاسلام والمسلمین قرنی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم مکتب پیامبر(ص) را درک کنیم ابتدا باید در مکتب ولایت امیرمومنان امام علی(ع) درس‌آموزی کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گرفتاری‌های امروز همه مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت عدم توجه کافی به امر ولایت است، عنوان کرد: انسان برای رسیدن به خداوند باید به اخلاق پیامبر(ص) متخلق شود و این امر هم فقط از طریق ولایت اولیاء الهی یعنی ائمه معصومین(ع) ممکن است.

 وی با بیان اینکه رحم و مروت مشکلات فردی و اجتماعی جامعه بشری را حل می‌کند، ابراز کرد: امروز بسیاری از مشکلات انسان‌ها به دلیل بی‌رحمی آنها است، چراکه خداوند قلب انسان را محل رحم و مهربانی قرار داده است آن کسانی که چنین نشوند خداوند هم به آنان رحم نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرنی با بیان اینکه گفتن ذکر بدون ولایت ائمه معصومین(ع) سودی ندارد، گفت: اینکه برخی دائم ذکر بگویند اما ولایت اولیاء الهی را قبول نداشته باشند دیندار نیستند چراکه خداوند عبادات ما را تنها با پذیرش ولایت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) می‌پذیرد.

وی در پایان گفت: آن کسانی که ادعای درویش مسلکی دارند اما با بی رحمی جوانان را با اتوبوس زیر گرفتند در صراط مستقیم نیستند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت نمایشگاه کتاب تهران برجام مجلس خبرگزاری شبستان انتقال سفارت آمریکا به قدس قرآن کریم فلسطین مساجد ولایت مداری ولایت ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود