Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - قراردادهای شرکت ایتالیایی 'دانیلی' با ایران به ارزش 1.5 میلیارد یورو که به سبب تحریم های ثانویه امریکا به حالت راکد در آمده، برای اجرایی و فعال شدن منتظر تصمیم اروپا و تحول مثبت در این زمینه است.

روزنامه ایتالیایی 'اودینه تودی' روز جمعه نوشت: مدیران شرکت دانیلی در کنفرانس 'سرمایه گذاری های ایتالیا'، اظهار داشتند که قراردادهای این شرکت به ارزش 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد یورو با ایران، در پی خروج آمریکا از برجام، منجمد شده و اکنون در انتظار یک تحول مثبت از سوی اروپا هستند.
ترامپ سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام هایی علیه ایران اعلام کرد که آمریکا دربرجام نخواهد ماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازخواهد گرداند. این تصمیم با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله طرف های برجام مواجه شده است و مخصوصا اروپایی ها تلاش تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی آغاز کرده اند.
مقام های سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هفته جاری در جلسات متعدد بر حفظ برجام و حفاظت از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا تاکید کردند.
سران اتحادیه اروپا نیز دیروز در صوفیه بلغارستان اعلام کردند که به حمایت از فعالیت شرکت های تجاری شان با ایران ادامه می دهند.
کمیسیون اروپا نیز امروز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که روند رسمی اعمال قانون انسداد را در باره ایران آغاز کرد که محافظت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های ثانویه آمریکا می باشد.
اودینه تودی نوشت: تحریم های ثانویه آمریکا باعث شده است تا بانک ها پوشش مالی لازم برای طرح هایی که در ایران انجام می شوند را ارایه ندهند و بدین ترتیب قراردادهای شرکت دانیلی ایتالیا نیز منجمد مانده است.
این شرکت اعلام کرد: ما با طرف ایرانی قراردادهایی را امضا کردیم که بخاطر نبود پوشش مالی از سوی بانک ها هنوز اجرا نشده است. پس از امضا قرارداد در سال 2016 با طرف ایرانی، یک فرایند سخت آغاز شد که اکنون با خروج آمریکا ازبرجام متوقف شده است چرا که بانک ها از ترس تحریم های ثانوی، حاضر به پوشش مالی این طرح ها نیستند.
مدیران این شرکت عنوان کردند: این قراردادها مربوط به یک مرکز برق و تاسیسات برای ساخت فولاد جهت استفاده غیر نظامی است و اکنون در انتظار توافق میان اتحادیه اروپا و امریکا هستند. اگر ما ایتالیایی ها تنها بودیم کار سخت تر می شد اما می بینیم که آنها (امریکا) پای شرکت های غول پیکر مانند، زیمنس، ایرباس و توتال را نیز لگد کرده و اکنون درگیری اقتصادی - تجاری شدت گرفته است چرا که منافع گسترده ای در میان است.
اروپام**461 **1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دانيلي برجام 97 ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد