Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@09:03:12 GMT

سی سخت رکوردار بارش‌های بهاری در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۱۲۷۳

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزکهگیلویه وبویراحمد، کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: بیشترین میزان بارش‌های بهاری در استان از نیمه دوم فروردین امسال تا امروز با ۲۱۲ و ۲ میلیمتر مربوط به شهر سی سخت بوده است. ولی بهره‌مند افزود: در این مدت در شهر‌های یاسوج ۱۹۶، لیکک ۱۱۲ و ۵ دهم میلیمتر، دهدشت ۹۰، دوگنبدان ۵۷ و منطقه امامزاده جعفر نیز ۹۰ میلیمتر باران باریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ میلیمتر کاهش یافته است که میزان قابل توجهی از بارش‌ها در فصل بهار بوده است.
ولی بهره مند اضافه کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری در سی سخت ۴۸۳، یاسوج ۴۲۲ و ۲ دهم، لیکک ۳۱۱ و ۱ دهم، دهدشت ۲۸۳ و ۴ دهم، دوگنبدان ۱۷۹ و ۳ دهم ودر منطقه امامزاده جعفر گچساران ۱۷۶ و ۸ میلیمتر بوده است.
بر اساس آخرین آمار‌ها میانگین بارندگی بلندمدت در یاسوج ۸۰۴ و ۲ دهم، سی سخت ۶۸۶ و ۶، دوگنبدان ۴۳۰ و ۲دهم ، دهدشت ۴۹۱ و  ۴دهم، لیکک ۳۵۸ و ۹ دهم و منطقه امامزاده جعفر گچساران نیز ۴۲۳ و ۷ دهم میلیمتر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد ۱۶۰ هزار هکتار زمین زراعی و ۲ میلیون واحد دامی دارد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد گچساران سی سخت لیکک دهدشت دوگنبدان میزان بارش ها فروردین کارشناس اداره کل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۳۴ میلیمتر باران در فتح آباد خضری

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در استان مربوط به فتح آباد خضری با ۳۴ میلیمتر بوده است.

او افزود: براساس گزارش ثبت شده از ایستگاه‌های باران سنجی استان در ایستگاه‌های کریمو ۱۹ میلیمتر، خرو ۱۴ میلیمتر، سرند طبس ۱۴ میلیمتر، کُرُه ۱۳ میلیمتر، معصوم آباد ۱۲ میلیمتر، آیسک ۱۱ میلیمتر، ده محمد، پیرحاجات، مهوید و باغستان ۱۰ میلیمتر، اسفزار و کنگان ۹ میلیمتر، تپه طاق، اسلامیه، چیروک و درمیان ۸ میلیمتر، محمدآباد پسکوه، معدن قلعه و سرند فردوس ۷ میلیمتر، کلشانه، انارستانک و جنوب بیرجند ۶ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

لطفی بیان کرد: همچنین در شبانه روز گذشته ایستگاه های باران سنجی آرین شهر، رقه، آلنگ، ماهمیران، بیهود، ده شور، پی کوه، خلف و علی آباد زارعین ۵ میلیمتر، گزیک و چاه طالب ۴ میلیمتر، حصاردار، خنگ، سه قلعه، مختاران، مود، چاهنو و دوست آباد ۳ میلیمتر، بغداده، جفت رود، حجت آباد، زنوغان، کلاته گاویج، آبیز و معدن پروده ۲ میلیمتر، عباس آباد میم، میغان، کفاز و ابراهیمی یک میلیمتر و ایستگاه باران سنجی ماژان هم کمتر از یک میلیمتر باران را ثبت کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • (تصاویر) آبگرفتگی معابر به دنبال بارش‌های سیل آسا در یاسوج
  • بیشترین بارندگی شاهرود به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش ثبت شد
  • سرریز شدن ۴ سد در کردستان
  • بارش ۳۴ میلیمتر باران در فتح آباد خضری
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • ۵۰ میلیمتر به میانگین بارش فارس اضافه شد/استهبان در صدر بارندگیها
  • کاهش ۲۰۰ میلیمتری بارش‌ها در کوهرنگ