Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@22:15:29 GMT

تحريم جديد فرانسه برضد سوريه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۱۴۸۸

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از آسوشيتدپرس از پاريس، فرانسه تحريم هاي جديدي عليه افراد و شرکت هايي که مظنون به کمک به برنامه تسليحات شيميايي سوريه هستند وضع کرد.
وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کردند دارايي هاي سه فرد حقيقي و 9 شرکت را که در برنامه تحقيقات يا خريد براي "مرکز تحقيقات علمي سوريه" مشارکت داشته اند مسدود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مرکز به توليد سلاح شيميايي براي دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه متهم شده است.
فرانسه مي گويد شرکت هاي متعلق به چندين کشور موادي را براي توليد سلاح شيميايي، از جمله گاز سارين در اختيار سوريه قرار داده اند.
فرانسه روز جمعه ميزبان ديپلمات هاي ارشد 32 کشور جهان در نشستي است که هدف از برگزاري آن شناسايي و مجازات کساني است که از سلاح هاي شيميايي استفاده مي کنند.
فرانسه، آمريکا و انگليس ماه گذشته در واکنش به يک حمله شيميايي ادعايي در سوريه، اهدافي را در اين کشور هدف حمله قرار دادند.
نيروهاي اسد اين اتهام را که در جنگ هفت ساله داخلي سوريه چندين بار از سلاح هاي شيميايي استفاده کرده اند، رد مي کنند.
سازمان بين المللي منع سلاح هاي شيميايي در تازه ترين گزارش خود در مورد استفاده از گازهاي سمّي، روز چهارشنبه اعلام کرد احتمالاً از گاز کلر به عنوان سلاح در شهر سراقب، واقع در شمال سوريه، در اوايل ماه فوريه استفاده شده است.
اين سازمان جزئيات گزارشي را در مورد استفاده از گاز کلر منتشر کرد اما نگفت کدام طرف از اين گاز استفاده کرده است. سازمان بين المللي منع سلاح هاي شيميايي اين اختيار را ندارد که طرف مقصر را معرفي کند.
نشست روز جمعه در پاريس قصد دارد اطلاعاتي را در مورد حملات شيميايي منتشر و نام خاطيان را اعلام و در نهايت آنها را تحريم کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سوريه فرانسه تحريم هسته اي شيميايي بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کود شیمیایی قاچاق در رودبار توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ عیسی روشن قلب گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهرستان رودبار هنگام کنترل وسایل نقلیه عبوری در ورودی شهر ، ۴۰ کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی قاچاق را در بازرسی از یک وانت نیسان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه کارشناسان ارزش این کشفیات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کردند، گفت: متهم ۳۵ ساله پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و خودرو وی هم توقیف شد.

سرهنگ عیسی روشن قلب از مردم خواست در صورت اطلاع از قاچاق کالا و ارز ، مورد را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم
  • کود شیمیایی قاچاق در رودبار توقیف شد
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان