Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مشترک همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری‌های شهری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد در این دانشکده افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده همکاری بین دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد به منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری و نزدیکی هر چه بیشتر نهادهای اجرایی و علمی، دفتر همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری‌های شهری در این دانشکده افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه دانشکده علوم ریاضی، اولین دانشکده دانشگاه فردوسی مشهد است که با شهرداری تفاهم نامه همکاری علمی امضا کرده است، عنوان کرد: گشایش دفتر همکاری دانشکده علوم ریاضی با شهرداری مشهد، سرآغاز همکاری است که طی آن مشکلات موجود به مسأله حل شدنی تبدیل و با بهره گیری از دانش ریاضی در حل آن اقدام می‌شود و در همین راستا، هم اکنون دو کارگروه آمار و فناوری اطلاعات و همچنین کارگروه مدلسازی و بهینه سازی در این دفتر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ریاضی، دانشی برای همه است، اظهار کرد: هر کجا که ریاضیات بتواند کارآیی داشته باشد و مثمر ثمر باشد، وظیفه خود می دانیم که توانمندی‌هایمان را برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف جامعه به کار گیریم.

رئیس دانشکده علوم ریاضی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسیری را در دانشکده پیش ببریم که علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بتوانیم در جامعه اثربخش باشیم.

سهیلی با اشاره به حضور بین‌المللی "ریاضی برای همه" و افتخاراتی که این مجموعه تاکنون کسب کرده است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به زودی المپیک فوتبال ریاضی را با حضور کشورهای دیگر در ایران داشته باشیم.

سهیلی افزود: ارتباط علمی با اعضای هیأت علمی که در کمیسیون‌ها با چالش‌های شهرداری آشنا شوند تا به تعریف دقیق تری از مسأله برسیم و مسائل واقعی ما را ببیند و تعامل در حل مسأله داشته باشند، ارتباط با حوزه دانشجویی که هر 2 ماه یک بار رویدادهای با حل مساله داده‌ها مطرح شوند تا با ارائه ایده‌هایی بتوانند مسائل را حل کنند و بازدید از مجموعه‌های تخصصی شهرداری برای برقراری ارتباط تنگانگ با شهرداری به عنوان یک ابر سازمان با چند رویکرد از جمله برنامه‌های ارتباط شهرداری با دانشگاه است.

مهندس شهریار آل شیخ، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد به حمایت‌هایی که شهرداری می‌تواند از پروژه‌های حل مسائل مدیریت شهری از دانشجویان داشته باشد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر دغدغه‌ها در مدیریت شهری و خدمات مدیریت شهری، ایجاد محرک‌های شهر خلاق، جذب سرمایه، ایجاد کارآفرینی و اقتصاد مبدل را از دغدغه‌های نوین این مدیریت برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد، افزود: نداشتن شاخص‌های درست و پایه‌های دقیق برای برنامه‌ریزی‌ها باعث شده برنامه‌های بعدی نیز دچار چالش شوند و از این رو مدلسازی و پردازش داده‌ها از نیازهای اساسی برای تصمیم‌سازی‌ها در این سازمان است. 

آل شیخ بیان اینکه مسیری که برای تعامل بین صنعت و دانشگاه آغاز شده، دشوار است و مسلما چالش‌هایی در بین خواهد بود، بر پایدار بودن و غلبه بر عوامل دلسرد کننده و همچنین ایجاد موفقیت‌های کوچک و بیان آن برای توسعه و پایداری این تعامل تأکید کرد.

دکتر امید سلیمانی فرد، عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی و مسئول دفتر همکاری دانشکده ریاضی با شهرداری مشهد افزود: ما در این دفتر برنامه داریم که 3 تا 5 تیم پژوهشی راه‌اندازی  کنیم که با حمایت شهرداری مشهد به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند. 

وی اظهار کرد: اعضای هیأت علمی و دانشجویان می‌توانند با ارسال عنوان موضوع پیشنهادی و مشخصات خود به پست الکترونیک با نشانی scofum@gmail.com با این دفتر در ارتباط باشند.

دکتر مجید میرزاوزیری، استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی و موسس مسابقات شهر ریاضی، وظیفه مهم افرادی که اهل فکر کردن هستند را وادار کردن دیگران به تفکر دانست. 

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش و دانشگاه توان و امکانات کافی برای این منظور وجود ندارد و اینکه شاید این موضوع را رسالت خود نمی‌دانند، تصریح کرد: شهرداری باید سیستمی را ایجاد کند که افراد به فکر کردن بپردازند و در همین راستا، تعامل بین دانشگاه و شهرداری از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در ایجاد این فرهنگ سودمند باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی افزود: شهر الکترونیک فقط استفاده از امکانات الکترونیکی نیست، بلکه به این معناست که افراد به سمت هوشمندی رهنمون شوند و در ماکتی از شهر، زندگی شهروندی هدفمند را تجربه کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد شهرداري منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت

 مسعود میرزایی شهرابی در این نامه نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: در این نامه نگرانی دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل اعلام شده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، نگران کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

وی در ادامه آورده است: با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که نقض اقدامات حقوق بشری را محکوم کنیم و در مورد این نگرانی‌ها، فوری و حیاتی گفت‌وگوی باز جهانی را تشویق کنیم.

میرزایی ادامه داد: به عنوان آموزگاران باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آنها هستند، از همه دست اندرکاران خواسته می‌شود که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی تاکید کنیم.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد