Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:36:08 GMT

تیم دیپلماسی در مذاکره با اروپا هوشیار باشد/ لزوم تقویت وحدت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۱۸۲۴

تیم دیپلماسی در مذاکره با اروپا هوشیار باشد/ لزوم تقویت وحدت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای بزرگ این شهر بابیان اینکه خروج آمریکا از برجام بار دیگر بدعهدی خود را این بار به نسل چهارم انقلاب نیز اثبات کرد، ابراز داشت: قطعاً کشورهای اروپایی مذاکره‌کننده با ایران در مقوله برجام به دنبال حفظ منافع خود هستند و از آمریکا تبعیت می‌کنند لذا باید طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری مسئولان دیپلماتیک ایران در مذاکره با اروپا پیرامون برجام به دنبال تضمین بوده و در این خصوص هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه حضور آمریکا در برجام نیز سود و عایدی برای ایران نداشت، افزود: غرب در برجام نشان داد که در قبال مواضع خود به هیچ عهدی پایبند نیست، آمریکا که نتوانست به اهداف خود در برجام دست یابد لذا با برهم زدن این تعهد بین‌المللی کوشید تا مانع دست‌یابی به اهداف ایران شود لذا کاملاً باید هوشیار بود.

آزادی فلسطین محقق خواهد شد

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه در شرایطی که آمریکا به دنبال دایر کردن سفارت خود در سرزمین اشغالی فلسطین بود کمی آن‌سوتر شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم این سرزمین بودیم، ابراز داشت: بیت‌المقدس سرزمینی متعلق به مردم فلسطین است که رژیم غاصب اسرائیل آن را از مردم سلب کرده است اما تاریخ به اینجا ختم نخواهد شد و فریاد دادخواهی مردم مظلوم در ترازوی عدل خواهد نشست.

آیت الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: آمریکا و متحدانش بدانند تا زمانی فریاد آزادی قدس در جهان حاکم است نمی‌توانند به اهداف خود در فلسطین دست پیدا کنند و آزادی این سرزمین با یاری خداوند متعال از دست استکبار به‌زودی محقق خواهد شد.

وی بابیان اینکه جنایات آمریکا و اسرائیل در فلسطین از حافظه تاریخی مردم جهان پاک نخواهد شد، افزود: آمریکا همواره برای تضمین منافع خود از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است، خلق داعش، ایجاد جنگ در خاورمیانه و غصب سرزمین فلسطین تنها گوشه‌ای از فعالیت آن‌ها محسوب می‌شود اما باید بدانند تا زمانی مردم هوشیار باشند قطعاً نمی‌توانند مقاصد و توطئه‌های آن‌ها در خاورمیانه همچون گذشته ختم به شکست خواهد شد.

لزوم تقویت وحدت در جامعه اسلامی

امام‌جمعه سمنان به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: رمز وحدت و همدلی توانست ما را در شرایطی که همه کشورهای دنیا علیه ما بودند به پیروزی برسانند و امروز نیز باید به تأسی از همین رمز بر مشکلات و توطئه‌های غرب فائق شویم.

آیت الله شاهچراغی بابیان اینکه هر زمان متحد شدیم دشمن یک گام عقب‌نشینی کرد، تصریح کرد: با بازپس‌گیری خرمشهر تکیه‌گاه سیاسی دشمن را فروپاشید و اکنون نیز باید با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن با رمز وحدت اجازه تجاوز را از استکبار سلب کنیم.

وی به فرارسیدن ماه رمضان و فرصتی برای خودشناسی اشاره کرد و افزود: زمان مانند گنج گران‌بهایی در مشت انسان است که اگر از آن غافل شود دیگر قابل بازگشت نخواهد بود، رمضان ماه عبادت و بندگی و راه یافتن به سمت عبودیت است لذا باید زمینه لازم را برای جذب جوانان به مساجد طی این ایام و بیان معنویت فراهم کنند.

کد خبر 4299864

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه سمنان بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خرم آباد برجام بارش باران اشتغال مشهد خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن

نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح با برگزاری نشستی در پکن به مساله حل و فصل اختلافات و مغایرت‌ها با یکدیگر پرداختند.

به گزارش ایسنا، منابع مطلع در این باره به شبکه الجزیره اعلام کردند در نشست دو روز گذشته جنبش حماس و فتح که به میزبانی پکن، پایتخت چین برگزار شد، بر ضرورت وحدت و پایان دادن به اختلافات تاکید شد.

این منابع افزودند اعضای ۲ جنبش تاکید کردند که این دیدار در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و با پیوستن تمامی احزاب و گروه‌های فلسطینی به آن خواهد بود و در نشست بعدی که قرار است اواسط ژوئن در پکن برگزار شود، پرونده‌های مختلف را بررسی خواهند کرد.

طبق این گزارش، از جمله این پرونده‌ها، تمرکز بر نقش چین در تقویت وحدت فلسطین، تلاش برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است. این دو جنبش همچنین درباره ضرورت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و ملی در برهه فعلی رایزنی خواهند کرد. یکی از وظایف اولیه این دولت متحد کردن نهادهای فلسطینی و آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود.

حاضران در نشست پکن بر وحدت موضع فلسطین در قبال جنگ علیه نوار غزه، اهمیت توقف جنگ نسل‌کشی، خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از این باریکه و هماهنگی تلاش‌های ملی مشترک برای کمک‌های فوری امدادرسانی به نوار غزه تاکید کردند. همچنین از جمله پرونده‌های مهم در دستور کار این نشست، بررسی هماهنگی مواضع و تلاش در کرانه باختری و قدس برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به روستاها و شهرک‌ها و حمله به مسجد الاقصی بود.

حماس و فتح همچنین بر اولویت موضوع اسرا و ضرورت حفاظت از حقوق و حمایت از آنها در این مرحله تاکید کردند.

در سطح داخلی نیز نمایندگان ۲ جنبش علاوه بر توقف تبادلات رسانه‌ای، ضرورت احیای کمیته‌های مشترک و رسیدگی به مشکلات پیش روی آنها را بررسی کردند. حماس و فتح همچنین بر سر ادامه گفت‌وگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

رویترز پیشتر به نقل از مقامات حماس و فتح اعلام کرد چین میزبان مذاکرات برای گفت‌وگو درباره تلاش‌های آشتی داخلی خواهد بود. این خبرگزاری گزارش داد ریاست هیئت حماس را «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش و هیئت فتح را «عزام الاحمد» بر عهده دارد.

در همین حال وزارت خارجه چین اعلام کرد، فتح و حماس اراده سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق گفت‌وگو ابراز کرده‌اند.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت نمایندگان فتح و حماس اخیرا برای گفت‌وگو در مورد ترویج آشتی فلسطین به پکن آمده‌اند. به گفته پکن که میزبان مذاکرات وحدت فلسطین است، طرفین برای ادامه گفت‌وگوها موافقت کردند و بر سر ایده‌هایی برای ادامه گفت‌وگو به توافق‌هایی دست یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است