Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-28@19:24:57 GMT

حمایت شهاب اسفندیاری از جشنواره جهانی فجر:

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۲۰۳۵

حمایت شهاب اسفندیاری از جشنواره جهانی فجر:

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، طی هفته جاری کانون کارگردانان، اتحادیه صنفی تهیه‌کنندگان، انجمن منتقدان و نویسندگان و انجمن تهیه‌کننده‌-کارگردانان سینمایی ایران در نامه‌هایی جداگانه خواستار ادغام جشنواره جهانی فجر با جشنواره ملی شدند. این نامه‌ها هنوز با واکنشی از سوی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و سیدرضا میرکریمی به عنوان دبیر جشنواره جهانی مواجه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مقابل، مجتبی راعی کارگردان سینما و هوشنگ گلمکانی منتقد سینما به دفاع از جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخته‌اند.

در جدیدترین واکنش نیز شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما و عضو پروانه نمایش به حمایت از جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخته و دلیل انتقادها علیه میرکریمی را ضدآمریکایی بودن جشنواره دانسته است.

متن یادداشت اسفندیاری که در غالب رشته توئیت منتشر شده، بدین شرح است:

امسال جشنواره جهانی فجر، یکی از ضداسرائیلی‌ترین و ضدآمریکایی‌ترین دوره‌های تاریخ برگزاری جشنواره فجر را شاهد بود. انتظار می‌رفت که سیدرضا میرکریمی بخاطر ارتکاب این «جرم نابخشودنی» مورد حمله و هجوم قرار گیرد.

نمایشگاه عکس فلسطین، اکران نسخه بازسازی شده «بازمانده»، حضور رشید مشهراوی فیلمساز فلسطینی در دانشگاه‌ها و سخنان ضداسرائیلی او، حضور الیور استون و سخنان آتشین او علیه دولت آمریکا، حضور موثر نادر طالب‌زاده و ابراهیم حاتمی‌کیا و ...
کارنامه واقعا «سیاهی» دارد آقای میرکریمی!

اما مهمترین جرم میرکریمی این است که در اوج تبلیغات اپوزیسیون برای سقوط و فروپاشی، و در بحبوحه حملات رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی علیه ایران و القای ناامنی و ناامیدی، ده‌ها سینماگر و فعال سینمایی بین‌المللی را به ایران آورده و به جهان نشان داده که مملکت امن و امان است.

برگزاری حدود ۴۰ نشست دانشگاهی و کارگاه تخصصی با حضور استادان تراز اول جهانی و هنرمندان صاحب‌نام بین‌المللی و استقبال دانشجویان و فیلمسازان جوان، قطعا با تصویر برساخته ضدانقلاب از جمهوری اسلامی به عنوان یک رژیم توتالیتر سرکوبگر همخوانی ندارد. لذا آنها «عصبانی هستند»!

حملات سازمان یافته «دشمنان دانا» کاملا قابل درک است. این که «دوستان نادان» هم در این میان گاه کلوخی می‌اندازند، مایه تعجب و تأسف است.

فارس

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: جشنواره جهانی میرکریمی آمریکا اسفندیاری سینمایی دانشگاه ایران سخنان حملات بین المللی برگزاری سینما کارگردانان انجمن سیدرضا حمایت عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند