Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه بوشهر گفت: خیریه‌ها تا می‌توانند به فقرا کمک کنند و در کنار ساخت مسجد و حسینیه کارگاه‌های اقتصادی و تولیدی برای اشتغال جوانان ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ حضرت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در اولین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به برکات ماه مهمانی خدا، گفت: ماه مبارک رمضان یکی از بالاترین الفاظ خدا به مؤمنان است که می‌توان گذشته مبتلا به گناه را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: در ماه مهمانی خدا گذشته انسان به هر سیاسی که باشد به نور محبت خدا تبدیل خواهد شد و شخصیت الهی انسان معماری می‌شود، این ماه راه سرنوشت سازی است که انسان باید از فرصت‌های این ماه استفاده کند.

صفایی بوشهری افزود: در این ماه کمک به فقرا، طعام دادن، کمک به افرادی که قصد طعام دارند، حضور در نمازهای جماعت، خواندن دعاهای سفارش شده، دوری از کینه و حسادت، توجه ویژه به شب قدر و خوش‌اخلاقی توصیه فراوان می‌شود.

این استاد اخلاق با اشاره تحلیلی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی، بیان کرد: تمامی مشکلات جامعه اسلامی به دلیل دوری از قرآن است، اگر امروز فرهنگ اسلامی در برخی از کشورها کم‌رنگ یا از بین رفته است به دلیل همین دوری از کتاب خدا است.

دوری از قرآن مشکل‌آفرین است

وی ادامه داد: در جامعه خودمان از قرآن خیلی عقب هستیم که باید مسیر رشد خود را با توجه به آیات الهی رقم بزنیم و در همه امور بخصوص در عمل، قرآن را موردتوجه قرار دهیم.

رئیس شورای فرهنگ ابراز کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس خلاف قوانین دیپلماسی جهانی است که انجام این کار به دلیل دوری از قرآن است.

خطیب جمعه این هفته بوشهر اذعان کرد: انقلاب اسلامی محصولی از قرآن و مکتب اهل‌بیت است که به همین دلیل مسئولین کشور و کشورهای اسلامی باید رد همه امور بر اساس قرآن برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

صفایی بابیان اینکه مصرف یکی از بخش‌های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای مصرف بیشتر از تولید و یا تولید کمتر از مصرف باشد چرخه اقتصادی دچار بحران می‌شود بنابراین مصرف و تولید باید توازن داشته باشند.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به  همکاری مردم و مسئولین در مصرف بهینه آب، تصریح کرد: اساساً اگر اسراف صورت بگیرد انسان به خود و جامعه زیان می‌رساند که باید تلاش کنیم زندگی بدون اسراف داشته باشیم.

مسئولین در حوزه اشتغال جهادی عمل کنند

صفایی بابیان اینکه مسئولین باید جهادی عمل کنند، افزود: اشتغال در استان بوشهر نیاز به یک مدیریت دانش‌بنیان دارد و همه جوانان نیاز به توجه مسئولین دارند، مسئولین اگر کارهای دیگری دارند زمین بگذارند و به توجه ویژه و خاصی به موضوع اشتغال جوانان کنند.

مسئول شورای فرهنگ استان اظهار کرد: در سالهای اخیر تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه تأمین آب استان صورت گرفته است اما در شرایط کنونی نیاز به توجه بیشتری است که تأمین آب به‌صورت سریع انجام شود تا مردم استان دچار بحران نشوند.

خیرین در کنار ساخت مسجد کارگاه‌های اقتصادی ایجاد کنند

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مردم، مسئولین و خیرین در بحران آب مشارکت کنند، تأکید کرد: خیریه‌ها تا می‌توانند به فقرا کمک کنند و در کنار ساخت مسجد و حسینیه کارگاه‌های اقتصادی و تولیدی برای اشتغال جوانان ایجاد کنند.

وی خطاب به مسئولین تأکید کرد: استان بوشهر از استان‌های برخوردار است که همه به دنبال خدمت به مردم هستند، باید در حوزه رفع گرانی و رکود اقدامی صورت گیرد که مردم به‌خوبی این اقدام را لمس کنند./ انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو