Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:16:38 GMT

باکو اعتراض جدی خود را به وزارت خارجه روسیه اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۳۵۰۲

باکو اعتراض جدی خود را به وزارت خارجه روسیه اعلام کرد

باکو - ایرنا – سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، در واکنش به دیدار یک مقام روسیه نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، گفت : باکو اعتراض و نگرانی جدی خود در این خصوص را به وزار ت امور خارجه روسیه اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری ' آپا ' ، حکمت حاجی اف ، روز جمعه با اشاره به دیدار مسئول اداره امور کشورهای همسود وزارت امور خا رجه روسیه با نماینده منطقه جدایی طلب قره باغ کوهستانی ، اظهار داشت : این اقدام به هیچ وجه به برقراری اعتماد برای تامین صلح پایدار و امنیت کمک نمی کند بلکه به تنش در منطقه دامن می زند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، دیدار «رائول خاجیمبا » «رهبر منطقه جدایی طلب آبخازی با « آلکسئی پاولووسکی» رئیس اداره امور کشورهای همسود وزارت امور خارجه روسیه و نمایندگان مناطق جدایی طلب قره باغ کوهستانی ، اوستیایی جنوبی و «پریدنستر وویه» در آبخازی را لطمه جدی به صلح و امنیت در منطقه تلقی کرد .
حا
خبرگزاری اسپوتنیک آبخازی در گزارشی از دیدار روز گذشته رائول خاجیمبا رهبر منطقه جدایی طلب آبخازی با رییس اداره امور کشورهای همسود وزارت امور خارجه روسیه و نمایندگان مناطق جدایی طلب قره باغ کوهستانی ، اوستیای جنوبی و پریدنستروویه به مناسبت 25 سالگرد تاسیس وزارت امور خارجه آبخازی ، خبر داد .
آبخازی و اوستیای جنوبی بعنوان دو منطقه خودمختار در قلمروی گرجستان پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی جدای خود از دولت مرکزی تفلیس را اعلام کردند .
تلاش های دولت گرجستان برای برقراری کنترل در این دو منطقه جدایی طلب نتیجه ای نداشته است و روسیه پس از درگیری های نظامی سال 2008 میلادی با گرجستان استقلال آبخازی و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخت.
مناطق قره باغ کوهستانی و پریدنستروویه نیز پس از فروپاشی شوروی جدایی خود را به ترتیب از جمهوری آذربایجان و مولداوی را اعلام کردند .
خاورم ** 337*1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمهوري آذربايجان مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ در منطقه شد

وزارت امور خارجه ارمنستان با توجه به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، در پیامی تاکید کرد که باید از رویارویی بیشتر اجتناب کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ارمنستان روز یکشنبه و در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «تشدید تنش‌ها در خاورمیانه باعث نگرانی شدید است، ما اصرار داریم که گفت‌وگو را در اولویت قرار دهیم. باید از رویارویی بیشتر اجتناب کرد».

شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که در پاسخ به جنایت های و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ویژه حمله به کنسولگری ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین های اشغالی مورد حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اقدام ایران تنبیه و هشدار بود/ لاوروف: پاسخ ایران توام با خویشتن‌داری بود
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • ارمنستان خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ در منطقه شد
  • رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
  • روسیه: حمله ایران به اسرائیل طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل صورت گرفته است
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره اوضاع منطقه
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف