Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از منتقدان داخلی از روی بی توجهی و گاهی مغرضانه، موضوع خروج آمریکا از برجام را بهانه تسویه حساب با دولت قرارداده اند و نمی دانم چرا به این واقعیت روشن توجه نمی کنند که رژیم صهیونیستی، اعراب تکفیری و جریان های راست افراطی در آمریکا علیه برجام متحدند و این بهترین دلیل برصحت عملکرد نظام جمهوری اسلامی در مورد توافق هسته ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تایید حق غنی سازی ایران، بسته شدن پرونده فعالیت های نظامی هسته ای و در از همه مهم تر، خروج ایران از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد، برجام را پیروزی ایران بدون بازگشت در جدال 12 ساله با قدرت های جهانی در مورد حق غنی سازی و آب سنگین دانست.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری پس از برشمردن دستاوردهای ایران در برجام، از منتقدان داخلی که مغرضانه خروج امریکا از برجام را بهانه تسویه حساب با دولت قرارداده اند انتقاد کرد و گفت: برخی از منتقدان داخلی از روی بی توجهی و گاهی مغرضانه، موضوع خروج آمریکا از برجام را بهانه تسویه حساب با دولت قرارداده اند و نمی دانم چرا به این واقعیت روشن توجه نمی کنند که رژیم صهیونیستی، اعراب تکفیری و جریان های راست افراطی در آمریکا علیه برجام متحدند و این بهترین دلیل برصحت عملکرد نظام جمهوری اسلامی در مورد توافق هسته ای است.

وی با بیان اینکه البته باید توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی، چالش ایران فراتر از برجام است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هستند، در این شرایط ، حفظ و تقویت وحدت ملی و یکپارچگی همه جریانات سیاسی در دفاع از منافع ملی و استقلال کشور همانند دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از ضروریات و وظایف آحاد ملت و جریان های سیاسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که با نیت تسویه حساب سیاسی اقدام به انتقادهای مخرب می کنند متوجه نیستند این روش موجب شکست جبهه داخلی شده و زمینه موفقیت برنامه های دشمن را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با برشمردن دستاوردهای برجام، تاکید کرد: نباید از این موضوع غافل شویم که مذاکره و پذیرفتن برجام حاصل تصمیم گیری مجموعه نهادهای کلیدی نظام همچون دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بوده است.

ناطق نوری افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن اعلان بی اعتمادی به آمریکا، کلیات برجام را تأیید کردند که بدون اذن ایشان هم، برجام از سوی ایران قابل پذیرش نبود. ایشان مکرر تیم مذاکره کننده را تأیید و حمایت کردند ضمن اینکه پیش بینی بدعهدی و خروج آمریکا را هم کرده بودند، لذا موضوع خروج آمریکا از برجام خیلی هم غیرمنتظره نبود.

وی، با بیان اینکه هرچند برجام همه اهداف ایران را تأمین نکرده اما آثار و فوایدی داشته که قابل توجه است اما متأسفانه گاهی مورد غفلت برخی قرار می گیرد، ادامه داد: پیش از برجام ایران در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار داشت. هر کشوری که تحت فصل هفت منشور، روی میز شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد، به عنوان کشور تهدیدکننده صلح و امنیت جهان شناخته شده و تحریم و حمله نظامی به آن کشور از نظر مقررات بین المللی مجاز است و آمریکا با استفاده از همین بند به عراق حمله نظامی کرد.

ناطق نوری تاکید کرد: لذا خروج ایران از ذیل بند هفت، یکی از آثار و فواید برجام است؛ از طرفی چالش اصلی ما با جهان غرب در بحران هسته ای در مورد غنی سازی و آب سنگین بود که با برجام این حق از سوی هر پنج قدرت جهانی به رسمیت شناخته شد و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسید.

وی افزود: اکنون که آمریکا از برجام خارج شده، باز هم نتوانسته این حق را تضییع کند؛ لذا باید گفت ایران با برجام در جدال 12 ساله با قدرت های جهانی در مورد حق غنی سازی و آب سنگین به پیروزی رسید که قابل بازگشت هم نیست و عصبانیت صهیونیست ها و امثال آنها نیز از همین موضوع است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فروش نفت، رفع تحریم بانک مرکزی، بیمه و کشتیرانی که تجارت بین المللی ما را بسیار سخت، گران و پرریسک کرده بودند را از دیگر پیامدهای برجام دانست و با اشاره به اینکه بخش دیگری از مشکلات ما به دلیل چالش های جدید ما با غرب و آمریکا در مورد مسائل منطقه ای است که فرای از برجام است، ادامه داد: اگر بدون غرض ورزی بخواهیم درباره برجام داوری داشته باشیم، درک این موضوع دشوار نیست که خروج آمریکا از برجام اجماع قدرت های بین المللی علیه ایران را شکست. بُرد بین المللی ایران در این ماجرا این است که همه بلوک های قدرت در جهان حتی اتحادیه اروپا جملگی معتقدند ایران به تعهداتش عمل کرده و بدعهدی از آمریکاست.

وی یکی دیگر از آثار مهم خروج آمریکا از برجام را تلاش اروپا برای حفظ حیثیت، استقلال و هویت خود و نیز پاسخگویی به افکار عمومی برشمرد و افزود: به نظر من اروپا دچار یک تضاد بزرگ شده است؛ از یک طرف تحت فشار آمریکاست و از طرف دیگر به دلیل پایبندی ایران به اصول برجام نمی تواند ایرادی به ما بگیرد و چنانچه تحت تأثیر آمریکا قرار گیرد میراث سیاست خارجی و اعتبار بین المللی خود را به مخاطره می اندازد و در بین مردمش زیر سؤال می رود؛ لذا باید تکلیف خود را روشن کنند./ایرنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • گفت و شنود/ گاوش کو؟!