Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست سرخس از دستگیری شکارچیان غیر مجاز خفاش در منطقه بزنگان خبر داد.

موسی غلام زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس با بیان اینکه در چند روز گذشته انتشار خبری کذب در خصوص خواص درمانی خفاش در شبکه‌های مجازی امنیت این حیوان را به خطر انداخته، اظهار داشت: خبر کذب خواص و ارزش درمانی بزاق خفاش که در لانه آن به‌صورت منجمد وجود دارد عده‌ای سودجو را به غارهای منطقه بزنگان کشانده و موجب تخریب اکوسیستم  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از همکاری خوب همیاران محیط زیست در منطقه افزود: با پایش مستمر در چند روز گذشته در حین پایش مناطق موفق شدیم دو نفر از صیادان غیر مجاز که در مسیر غار بزنگان در حرکت بودند را بازداشت و از آنان یک قبضه تفنگ بادی ۵.۵ مجهز به دوربین، چراق قوه، نردبان و میله آهنی ساخته شده مخصوص درآوردن خفاش از صخره کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره محیط زیست سرخس اضافه کرد: عمل ارتکابی متخلفین طبق ماده ۱۵ قانون شکار و صید جرم محسوب شده و چنانچه خفاشی را شکار می‌کردند برای هر صید مبلغ ۳ میلیون ریال جریمه می‌شدند.

غلام‌زاده تصریح کرد: شایعه خواص درمانی بزاق خفاش کاملا کذب است و این مورد در خصوص خفاش خون آشام با توجه به تحقیقات صورت گرفته ذکر شده که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سکته مغزی موثر است و این پستاندار پرنده در ایران وجود ندارد.

گفتنی است در منطقه سرخس ۳ غار کرکس، بزنگان و مرزداران با طبیعت بکر و دیدنی وجود دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خفاش خفاش شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در ارتباط با برنامه‌های این سازمان برای سال آینده اظهار کرد: برنامه‌های متعددی را برای سال آینده داریم. از مهمترین این برنامه‌ها قانون هوای پاک است که باید امسال دستگاه‌ها بیشتر پای کار بیایند تا آن را عملیاتی کنیم.  

وی ادامه داد: موضوع برقی کردن خودرو‌ها اتفاق خواهد افتاد. در ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی، مترو و اتوبوس اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود. 

او گفت: خاموش کردن فلر‌های استان‌های غرب کشور  توسط وزارت نفت از دیگر اقدامات سال جاری خواهد بود و به امید خدا به سمت کاهش سوخت مازود خواهیم  رفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • پایش بیش از ۶ هزار دستگاه بی خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار