Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد آل جابر" سفیر رژیم سعودی در یمن دیروز ساعاتی پس از آنکه نظامیان اماراتی سقطری را ترک کردند، از این جزیره خارج شد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از یک مسؤول دولتی یمن گزارش داد که بیشتر نظامیان اماراتی پس از توافق با دولت مستعفی یمن برای پایان اشغالگری جزیره سقطری، از طریق سه هواپیمای نظامی، از این جزیره مهم یمن خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر سعودی در یمن نیز ساعاتی بعد از خروج نظامیان اماراتی و پس از سفر چهار روزه به سقطری، این جزیره را ترک کرده است.

"احمد بن دغر" نخست وزیر دولت مستعفی یمن روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که «بحران» بین دولت مستعفی مستقر در جزیره سقطری و دولت امارات پس از توافق دو طرف درباره بازگشت اوضاع جزیره به قبل از استقرار نیروهای اماراتی، به پایان رسیده است.


یک منبع وابسته به دولت مستعفی یمن اعلام کرد که در پی حصول این توافق، بن دغر و هیأت همراه او جزیره سقطری را به مقصد عدن ترک کردند.

توافق بین امارات و دولت مستعفی یمن بر سر جزیره سقطری پس از ورود روز گذشته نظامیان سعودی به جزیره صورت گرفته است.

امارات اخیرا صدها نظامی را در بخش‌های حیاتی این جزیره چون فرودگاه، بنادر و مقرهای دولتی مستقر کرده است، این کشور یکی از ستون‌های اصلی ائتلاف عربستان در نبرد علیه حوثی‌های یمن است.

این در حالی است که «هاشم سعد السقطری» استاندار «سقطری» نیز چند روز قبل اقدام‌های امارات را محکوم کرد و از دولت مستعفی یمن برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری امارات در کشور، انتقاد کرد.

سقطری، یک مجمع الجزائر یمنی شامل 6 جزیره و دارای جایگاه راهبردی ویژه‌ای در اقیانوس هند، شاخ آفریقا و خلیج عدن است و امارات که اکنون بخش‌های زیادی از سواحل و اراضی جزیره «سقطری» را، تحت کنترل خود گرفته است، می‎خواهد این جزیره مهم یمن را به مرکز نفوذش در خلیج عدن و شاخ آفریقا مبدل کند.

خبر دیگر اینکه، نیروهای تک‌تیرانداز ارتش یمن و انصارالله اعلام کردند که تعدادی از عناصر شبه‌نظامی وابسته به ائتلاف سعودی دیروز در جبهه‌های مختلف یمن کشته شدند.

شبکه المسیره خبر داد که نیروهای ارتش یمن و انصارالله روز پنجشنبه، ۱۳ نفر از شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی را در محورهای «تعز، الجوف و صراوح» کشته و یا زخمی کردند.

یگان تک‌تیرانداز ارتش یمن و انصارالله از ابتدای ماه جاری، ده‌ها عملیات را در طول جبهه های مرزی انجام داده‌اند که در پی آن صدها نفر از شبه نظامیان از پای درآمدند.

شبکه خبری المسیره یمن، بامداد جمعه گزارش داد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهرک اقتصادی «جیزان»، واقع در جنوب عربستان را با موشک بالستیک از نوع بدر 1 هدف قرار داده‌اند.

یگان موشکی یمن، بامداد روز گذشته (پنجشنبه) هم با یک فروند موشک بدر 1 پایگاه نظامی «العند» در استان «لحج» واقع در جنوب کشور عربستان را هدف قرار داده بود.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پس از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از چین و بازگشت به واشنگتن، پکن تحرکات نظامی خود را حوالی جزیره تایوان از سر گرفته است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چین امروز با ۲۲ هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۰ حوالی تنگه تایوان تردد داشته و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها نیز از «خط میانه» عبور کرده‌اند.

این خط فرضی زمانی مرز غیررسمی بین چین و تایوان محسوب می‌شد که هیچکدام از طرفین حق عبور از آن را نداشتند اما نیروی هوایی چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان تایوان، تردد نظامی از این منطقه را تشدید کرده است. چین تاکید کرده است که این خط فرضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آمریکا به‌رغم اینکه با جزیره تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی بین‌المللی این جزیره محسوب می‌شود. بلینکن در سفر به چین بدون اشاره به تبادل تسلیحاتی بین واشنگتن و تایوان، مدعی شد که حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، «اهمیت حیاتی» دارد!

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه روابط سیاسی سطح بالای سایر کشورها با این جزیره خودمختار به ویژه فروش سلاح از واشنگتن به آن را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. «لای چینگ‌ته» رییس تازه‌منتخب جزیره تایوان، ۲۰ ماه مه در انتخابات پیروز شد. پکن این فرد را عنصری جدایی‌طلب و خطرناک توصیف کرده است.

کد خبر 6089788

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟