Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس رده بندی به روز شده فدراسیون جهانی دوچرخه سواری، ایران در بین ۲۲ تیم حاضر در این رنکینگ صاحب جایگاه سوم است. این در حالی است که دوچرخه سواری کشورمان در ماههای ابتدایی سال ۲۰۱۸ حتی به رده چهارم جهان نیز سقوط کرده بود و حالا یک رتبه صعود داشته است. 

البته دوچرخه سواری کشورمان که این روزها به دلیل کاهش تعداد حضور تیم های باشگاهی و رکابزنان جاده در رده بندی استقامت جاده آسیا در رده سوم قرار دارد رکورد چهار سال صدرنشینی آسیا را در کارنامه خود ثبت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جدول زیر نگاهی به رده بندی رکابزنان در سالهای گذشته داریم:

سال  تیم ملی ایران تیم باشگاهی ایران رنکینگ بهترین دوچرخه سوار ۲۰۰۹ ۲ پتروشیمی تبریز - اول قادر میزبانی - اول ۲۰۱۰ ۱ پتروشیمی تبریز - اول مهدی سهرابی - اول ۲۰۱۱ ۱ پتروشیمی تبریز - اول مهدی سهرابی - اول ۲۰۱۲ ۲ پتروشیمی تبریز - اول حسین علیزاده- اول ۲۰۱۳ ۱ پتروشیمی تبریز - اول قادر میزبانی - سوم  ۲۰۱۴ ۱ پتروشیمی تبریز - اول صمد پورسیدی - اول ۲۰۱۵ ۱ پیشگامان کویر یزد- اول صمد پورسیدی - اول ۲۰۱۶ ۱ پیشگامان کویر یزد- اول صمدپورسیدی - دهم ۲۰۱۷ ۲ پیشگامان کویر یزد - چهارم آروین معظمی گودرزی- نوزدهم ۲۰۱۸ ۳ پیشگامان کویر یزد - ششم مهدی سهرابی - چهاردهم

در حل حاضر و در آخرین رده بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی دوچرخه سواری قزاقستان با ۱۳۸۸.۵ امتیاز در صدر آسیاست. ژاپن با ۱۲۸۴.۰۱ دوم و ایران با ۹۹۶ امتیاز سوم است. 

در بخش بهترین تیم های حاضر در تورهای آسیایی نیز تیم ویلرتریستینا ایتالیا گوی رقبت را از تیم های آسیای ربوده و در رده اول این بخش قرار دارد. تیم اوکیوی ژاپن نیز دوم است. تیم پیشگامان کویر یزد که در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در رده اول آسیا بود به دنبال یک محرومیت چند ماهه به واسطه دوپینگ اعضای تیمش از حضور در مسابقات مختلف محروم گردید. بعد از آن مسئولین این باشگاه تصمیم به سرمایه گذاری بر روی بخش پیست کردند اما این بار قصد دارند باز هم در تورهای مختلف قاره شرکت کنند. این تیم به واسطه اعلام ترکیب اعضایش در بخش جاده از رتبه ۵۶ آسیا با یک ارتقاء ۵۲ پله ای به رده ششم صعود کرد. 

تیم شهرداری تبریز دیگر نماینده ایران هم اکنون بیست و یک را دارد. تیم DFT  صد و دوم و تیم امیدنیای مشهد نیز در رده صد و ده قرار گرفته است.

در بخش بهترین رکابزنان حاضر در تورهای جاده ای آسیا هم اکنون توماس لباس از فرانسه اول است. رکابزنان ایتالیا و قزاقستان دوم و سوم هستند. مهدی سهرابی نیز از تیم پیشگامان کویر یزد در جایگاه چهاردهم قرار دارد. 

تیم پیشگامان کویر یزد قصد دارد در ۵ تا ۶ تور بین المللی شرکت کند که در اولین گام در هفته جاری عازم فیلیپین خواهد شد. با حضور بیشتر تیم های باشگاهی و همین طور ملی ما در رقابتهای بخش جاده ای امتیازات ورزشکاران و تیم ایران افزایش پیدا می کند. حضور در بین سه تیم اول قاره در سال منتهی به المپیک ۲۰۲۰ برای تمامی کشورها حائز اهمیت است چرا که به واسطه آن می توانند سه سهمیه حضور در المپیک را دریافت کنند. ایران قبل از نیز به واسطه همین صدرنشینی در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ سه سهمیه بخش جاده المپیک را دریافت کرده بود. 

کد خبر 4299850

منبع: مهر

کلیدواژه: المپیک دوچرخه سواری رده بندی جهانی تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی فرنگی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان کشتی آزاد لیگ قهرمانی فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال ایران انتخابی تیم ملی تیم الجزیره امارات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال الجزیره امارات امیر قلعه نویی لیگ برتر فوتبال ایران ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا امروز یکشنبه با برگزاری رقابت های روز دوم در فجیره امارات پیگیری شد.

در این روز از مسابقات، ریحانه رضایی در اسلحه اپه بانوان به مصاف حریفان خود رفت. وی در مرحله گروهی صاحب ۴ برد شد و نتیجه دو دیدار را هم واگذار کرد اما موفق به صعود شد.

او در جدول ۱۶ نفره مسابقات مقابل «هانیل آبلا» از فیلیپین با نتیجه ۱۵ به ۶ باخت و از صعود بازماند. بدین ترتیب رضایی بدون کسب سهمیه به کار خود پایان داد.

رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا به منظور توزیع آخرین سهمیه های باقی مانده در قاره آسیا برگزار می شود. قهرمان هر اسلحه صاحب سهمیه می شود.

در چارچوب این مسابقات، روز گذشته محمد اسماعیلی در اسلحه اپه تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما در نهایت موفق به کسب سهمیه نشد. زهرا کارگر هم در اسلحه فلوره موفق به صعود از دور گروهی نشد.

شمشیربازی ایران تا به امروز توسط تیم ملی اسلحه سابر مردان تنها سهمیه تیمی ورزش برای المپیک پاریس را کسب کرده است.

کد خبر 6090774

دیگر خبرها

  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • ساعت دیدار ایران تایلند چند است؟
  • واکنش قلعه‌نویی به صعود تیم ملی به فینال آسیا
  • تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران
  • AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا واکنش نشان داد
  • ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد
  • واکنش AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا
  • پانزدهمین صعود ایران به فینال فوتسال آسیا
  • صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی