Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@12:59:57 GMT

کشف آنتی بیوتیکی جدید در گل های تنباکو

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۴۶۳۶

کشف آنتی بیوتیکی جدید در گل های تنباکو

محققان آنتی بیوتیک جدیدی در گل های تنباکو کشف کرده اند که با روشی تهاجمی و موثر قارچ ها را نابود می کند. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ رسانه ها خواندنی برگزیده نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،محققان دانشگاه La Trobe پپتیدی در گل تنباکو کشف کرده اند که احتمالا نوع جدیدی از آنتی بیوتیک است.

پپتیدها پلیمرهای کوچکی هستند که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب مشخصی و با پیوند پپتیدی تشکیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیاه تزیینی Nicotiana alataبا تولید نوعی مولکول های ضدقارچ در برابر عفونت از خود دفاع می کند.  اکنون محققان دانشگاه لا تروب پپتیدی به نام NaD1را از گیاه ایزوله کردند تا امکان استفاده از آن به عنوان یک عامل آنتی میکروبال برای مصرف انسانی آزمایش کنند.

آزمایش ها نشان داد این پپتید در مقابل نوعی از میکروارگانیسم ها کارآمد است که بیشتر آنتی بیوتیک ها نمی توانند از بین ببرند.  این میکروارگانیسم Candida albicans نام دارد و نوع معمول از مخمر است که در معده و دهان انسان وجود دارد. هرچند به طور کلی این مخمر بی ضرر است اما در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان مختل شده، مشکل ساز می شود.

 در آزمایش های انجام شده محققان متوجه شدند NaD1 با سوراخ کردن دیواره بیرونی سلول ها و بازکردن آنها ،قارچ ها را به شیوه ای تهاجمی و موثر نابود کرد.

مارک هولت محقق ارشد این پژوهش می گوید: شیوه عملکرد آنها با آنتی بیوتیک های فعالی متفاوت است و به ما کمک می کند راه هایی جدید برای مقابله با عفونت ها را بررسی کنیم. این کشفی جالب است که به ما کمک می کند روش جدیدی از درمان های آنتی میکروبی را برای درمان بیماری های عفونی مانند ایدز، ویروس زیکا و غیره  ابداع کنیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم

در یک آزمایش دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرومکس داخل ظرفی قرار داده شد تا درون فریزر قرار بگیرند. نتیجه این آزمایش را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم