Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از اهواز،حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور در این مراسم که با حضور روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ، معاونین فرهنگی و دانشجویی، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی استان و جمعی از استادان برگزار شد با بیان اینکه رشد علمی و گسترش دانشگاه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت و استعداد لازم برای پیشتازی علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور برخودار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان غیر انتفاعی و غیر وابسته به دولت هستند افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیتهای موجود خود می تواند به بالاترین سطح کیفی و علمی دست یابد .

حجت الاسلام و المسلمین تقوی برگزاری ، تقویت و گسترش کرسی های آزاد اندیشی را یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری خواند و گفت : دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این راستا گامهای خوبی را برداشته اند ولی این کرسی ها نیازمند توجه و تقویت بیشتر هستند .

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه تزکیه و تعلیم به عنوان دو ویژگی خاص برای دانشگاه ها به شمار می آید گفت: حضور دفاتر نهاد رهبری در میان فرهیختگان دانشگاهی برای کمک و همیاری در تحقق این دو ویژگی لازم است.

وی افزود: هنگامی به موفقیت دست خواهیم یافت که اگر دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها وجود نداشتند، خلاء و کمبود آنها احساس شود.

وی در پایان از زحمات و خدمات 18 ساله حجت الاسلام و المسلمین جوانمرد زاده در مدت ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تقدیر کرد.

حجت الاسلام المسلمین دکتر فرج اله براتی دبیر هیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین ، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل و توانایی بالایی را برای توسعه و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی را دارد و دراین راستا امادگی خود را برای همکاری با دفاتر نهاد رهبری اعلام کرده است .

براتی دانشگاه را مرکز رشد معرفت، اخلاق و فضیلت ها خواند و تصریح کرد: علم بدون ایمان نه تنها انسان را به سعادت و مقصود نمی رساند بلکه موجب رکود می شود.

وی با تاکید به اینکه اصل علم معرفت شناسی و معنویت است افزود: کسی که خود را به خوبی بشناسد، در جهت راهی که باری تعالی تعیین کرده است حرکت خواهد کرد.

حجه الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده رییس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز با اشاره به اینکه نهاد رهبری استان خوزستان توانسته است در چند سال اخیر رتبه اول برگزاری کارگاه های معرفت افزایی در کشور را کسب نماید گفت: نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تنها نهادی است که توانست 5 کارگاه معرفت افزایی را در عتبات عالیات با حضور اساتید دانشگاهی برگزار نماید .

وی همچنین افزایش تشکلهای دانشجویی از یک تشکل در سال 1379 به 13 تشکل در سال جاری، راه اندازی 15 هیات مذهبی، شرکت بیش از 4 هزار استاد دانشگاهی در کارگاه های معرفت افزای ، اجرای طرح ضیافت اندیشه و.. را از جمله برنامه های مهم این نهاد در سالهای اخیر خواند.

حجه الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم هدایت، حمایت و نظارت را از شعارهای دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خواند و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری بامسئولان دانشگاهی ، اساتید و دانشجویان به منظور تحقق آموزه های اسلامی اعلام کرد.

وی تاکید کرد : نظارت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به منظور آسیب شناسی و رفع تهدیدات دانشگاه ها به کمک دانشگاهیان بویژه استادان است .

در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس و یک جلد قرآن کریم از زحمات و خدمات بیش از 18 ساله حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمرد زاده به عنوان رییس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تقدیر و حجه الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب به عنوان رییس جدید این دفتر معرفی شد .

پیش از این نشست، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به همراه روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان با حضور بر مزار دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی و اهدای تاج گل، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاس سراسری گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

مدیر اجلاس سراسری گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: «یکی از مراکز مهم تربیت قوه عاقله‌ کشور، دانشگاه است»، بنابراین در فرآیند ساختن و پرورش دادن قوه‌ی عاقله برای کشوراستاد یک نقش ویژه را ایفا می‌کند.

فرح حبیب اضافه کرد: دانشگاه نباید خود را از مسائل کشور جدا بداند و چالش‌های کشور برای دانشگاه مسائل واقعی، حقیقی و اصلی باشد و مسئله دیگر تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان بوده که فراتر از تعلیم مسئله تربیت است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه جهت‌گیری اخلاقی و معنوی، تلطیف روحی و دمیدن روح احساس هویت در مجموعه جوان کشور را برعهده دارد، ادامه داد: کاربردی کردن پژوهش‌ها یکی از اولویت‌های پیش روی دانشگاه است و حوزه معماری و شهرسازی نقشی بسیار اساسی بر روی فرهنگ جوامع و سبک زندگی مردم دارد.

عضو کمیسیون نشریات دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از وضعیت تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجوی معماری و شهرسازی در سراسر کشور یادآور شد: گروه معماری و شهرسازی در سراسر کشور دارای ۷۸۶ عضو هیئت علمی و ۴۷ هزار و ۷۱۹ دانشجو بوده و با ۱۲ نشریه فعال، دو نشریه غیرفعال، چهار نشریه دارای نمایه وزارتین و هشت نشریه با رتبه A و A+ است.

حبیب افزود: این اجلاسیه با تشکیل چهار کارگروه مباحث مهم و اساسی گروه معماری و شهرسازی را بررسی می‌کند، کارگروه نخست «بهار دانش با تحلیل و بررسی علم و علم‌سنجی انتشارات، نشریات و منابع درسی»، کارگروه دوم «پژوهش و فناوری مثمر»، کارگروه سوم «آمایش تحولی و تعالی‌بخشی» و کارگروه چهارم «افق‌های نوین در آموزش ـ مهارت‌محوری» را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه بهار دانش، راهکار‌های بهبود ارتقای کیفیت، افزایش مجلات علمی و بین‌المللی، برنامه‌ریزی همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی، حمایت از راه‌اندازی انجمن‌ها و قطب‌های علمی، برنامه‌ریزی برای برگزاری کرسی‌های علمی، تدوین کتب درسی و مراجع علمی موردنیاز پیگیری شد.

مدیرگروه معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: در کارگروه آمایش تحولی و تعالی‌بخشی، آمایش ملی رشته مقطع‌های معمار و شهرسازی، تشکیل کمیته تخصصی برای تعیین سطح دستیاران آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی و تخصصی به‌روز در راستای ارتقای مهارت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر اجلاس سراسری گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در کارگروه پژوهش و فناوری مثمر، شناخت و شبکه‌سازی پژوهش و زیرساخت‌ها، ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه، کارخانه نوآوری و فناوری سکو‌ها (پلتفرم‌ها) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حبیب در ادامه توضیح داد: در کارگروه افق‌های نوین در آموزش، مهارت‌محور کردن حوزه‌های آموزش براساس نقشه راه مهارتی و بستر‌سازی دوره‌های آموزشی درباره بهبود پایان‌نامه‌ها در تحصیلات تکمیلی، بازبینی سرفصل‌های قدیمی براساس چهار محور روزآمدی، مهارت‌محوری، حکمی‌سازی، کارآمدسازی و تدوین رشته‌های میان رشته‌ای مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند