Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@10:49:59 GMT

واکنش آمریکا به تحقیق درمورد جنایات صهیونیست‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۹۲۷۹

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نسبت به تصویب کمیته تحقیق درباره جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان اعتراض کرد و آن را برای حقوق بشر شرم آور دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شورای حقوق بشر روز جمعه به قطعنامه ای رای داد که به موجب آن کمیته ای برای بررسی جنایت روزهای گذشته صهیونیست ها در کشتار فلسطینی ها تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رای گیری، 29 نفر رای مثبت، 14 نفر رای ممتنع و تنها آمریکا و استرالیا رای مخالف دادند.
ماموریت این کمیسیون بررسی ارتکاب جنایات جنگی به وسیله رژیم صهیونیستی در برخورد با تظاهرات فلسطینیان در مرز غزه و سرزمین های اشغالی است.
زید رعد حسین کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز و پیش از رای گیری با انتقاد شدید از کشتار ده ها فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در هفته اخیر، گفت: 'اسرائیل' مردم غزه را از تولد تا مرگ در قفس و مناطق ویرانه حبس کرده است.
وی با بیان اینکه پاسخ اسرائیل به تظاهرات مردم غزه کاملا نابرابر بود، تاکید کرد که این رژیم به طور هدفمند و کاملا برنامه ریزی شده 1.9 میلیون نفر از مردم غزه را از اولین حقوق انسانی خود محروم کرده است.
نظامیان صهیونیست روز دوشنبه ( 24 اردیبهشت ماه) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد 'روز نکبت' (پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین) را در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی به خاک و خون کشیدند؛ در جریان این خشونت ها، 62 نفر شهید و حدود سه هزار تن زخمی شدند.
نیکی هیلی در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: در زمانی که ونزوئلا به سمت دیکتاتوری حرکت می کند، ایران هزاران تن از مخالفان را زندانی می کند و پاکسازی قومی در میانمار صورت می گیرد، آنچه که شورای حقوق بشر سازمان ملل نامیده می شود، برای حق قانونی دفاع از مرزهای دموکرات ترین کشور در برابر حملات تروریستی کمیته تحقیق تشکیل می دهد.
وی افزوده است: امروز روز شرم آور دیگری برای حقوق بشر است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقاً مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وی افزود: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فوراً متوقف کند و پاسخگو باشد.

کد خبر: 1228412 برچسب‌ها حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها