Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس به مناسبت «روز زمین» در فلسطین آغاز و هر هفته برگزار شد، مردم غزه و کرانه باختری در دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری (14 و 15 می) به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و انتقال فلسطین نیز به صورت گسترده در این راهپیمایی شرکت کردند و غزه 63 شهید و بیش از 2800 زخمی داد؛ از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون بیش از 100 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
راهپیمایی مذکور روز  جمعه  تحت عنوان «راهپیمایی وفاداری به شهدا و مجروحان» برگزار  شد. در همین راستا «کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این راهپیمایی‌ها بر حفظ ماهیت مسالمت آمیز و مردمی بودن آن تأکید کرد.
 
اخبار مربوط به این راهپیمایی در ذیل آمده است:
 
نیروهای اشغالگر اسرائیل، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، خلیل حیان معاون او و شماری از رهبران این جنبش را که در اجتماع گسترده مردم در مرزهای شرقی نوار غزه حضور داشتند با گاز اشک آور هدف قرار دادند/ المیادین
 
وزارت بهداشت فلسطین: 50 شهروند فلسطینی در هشتمین جمعه «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند.
 
اسماعیل رضوان از رهبران حماس در گفت و گو با رسانه ها گفت: خون شهدای غزه به هدر نخواهد رفت، رژیم اشغالگر در مسیر زوال و نابودی حرکت می کند.
 
وی تاکید کرد: ما بر مخالفت خود با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تاکید می کنیم.
 
خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس نیز اظهار داشت: مصصم به شکستن محاصره و بیرون راندان اشغالگران و کسب حقوق خود هستیم.
 
خلیل الحیه افزود: حکام عرب باید حرکت پرشتاب خود به سمت عادی سازی روابط با اشغالگران را متوقف کنند، اعراب باید جهت قطب نمای خود را به سمت قدس و فلسطین بازگردانند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی

منابع خبری فلسطین از شهادت دو جوان فلسطینی در غرب جنین واقع در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسانه‌ای امروز شنبه از شهادت دو جوان فلسطینی به نام‌های «مصطفی عابد» و «احمد شواهنه» در غرب جنین واقع در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست خبر داده و اعلام کردند که نیروهای ارتش اشغالگر یورش گسترده‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری انجام دادند.

برخی منابع خبری از درگیری بین مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غرب شهر جنین واقع در کرانه باختری خبردادند.

رژیم اسرائیل از بیم اینکه کرانه باختری و قلب مقاومت در این بخش از فلسطین یعنی جنین، به صحنه مقابله جدی با این رژیم در میانه جنگ علیه غزه تبدیل شود، یورش به این منطقه طی این روزها را شدت بخشیده است.

.

کرانه باختری در چند ماه اخیر شاهد افزایش مقاومت شهروندان فلسطینی در برابر یورش‌های نظامیان صهیونیست و مبارزه مسلحانه مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها است. این وضعیت سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باخترییورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است