Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@20:30:07 GMT

چین: آمریکا در امور داخلی ما مداخله نکند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۱۷۴۵

صراط:

'لوکانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین در پکن اظهارات مسئولان وزارت خارجه آمریکا و سناتورهای آن کشور را در باره برقراری رابطه رسمی چین و دومنیکا مورد انتقاد قرار داد و گفت که آمریکا نمی تواند اصل چین واحد را نادیده بگیرد.

به گزارش العالم، این اخطار در حالی به آمریکا داده می شود که دو کشور در حال رایزنی در باره اختلافات تجاری هستند و گفته می شود مذاکراتشان هنوز مثمر ثمر نبوده است و احتمال دارد در آینده بار دیگر نشست تازه ای میان آنها برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'مارکو روبیو' از سناتورهای آمریکایی گفته است که چینی ها موفق شدند متحدان تایوان را به خود جذب کنند آنها با پاناما رابطه برقرار کردند و باعث قطع رابطه دومنیکا و تایوان شدند و ممکن است سال دیگر با پاراگویه نیز به توافق مشابه برسند.

سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهار نظرها را برای فضای روابط دو کشور مسموم کننده دانست و تاکید کرد که نفس برقراری این ارتباطات رسمی نشان می دهد که دنیا به اصل چین واحد پایبند است و آمریکا هم باید از آن تبعیت کند.

از سوی دیگر آن فانگشان سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین در مصاحبه خود به خبرنگاران گفت که رزمایش های اخیر چین بر فراز تنگه تایوان ارسال علایم قوی برای استقلال طلبان تایوانی است مبنی بر اینکه تلاش های آنها برای جدا سازی تایوان از چین محکوم به شکست است.

وی تاکید کرد که چین هرگز و در هیچ شکلی به استقلال طلبان تایوان اجازه نخواهد داد تا این جزیره را از چین جدا سازند.

وی گفت ما رزمایش بزرگی در منطقه برگزار کردیم که پیامی شفاف برای انشعاب طلبان تایوانی دارد و آنها باید هشدار چین را بخوبی درک کنند.

چین در اقدامی کم سابقه در تنگه تایوان بمب افکن ها، جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی خود را به پرواز دراورده و مانور نظامی برگزار کرده است.

رزمایش این جنگنده و بمب افکن ها در روزهای اخیر برگزار شده و یکی از هدف های آن بالا بردن توان رزمی این کشور بوده است.

چین در یک سال گذشته حضور خود در تنگه تایوان را افزایش داده و بارها ناو هواپیمابرش را با ناوهای جنگی دیگر به آبهای این منطقه فرستاده و رزمایش برگزار کرده و به استقلال طلبان تایوانی هشدار داده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: چین آمریکا وزارت خارجه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معاون وزیر دفاع تایوان امروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش تایوان برای هر حرکتی که چین ممکن است در زمان مراسم تحلیف و روی‌کارآمدن «لای چینگ ته» رئیس جمهور منتخب انجام دهد، آماده است.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید تایوان اواخر این ماه (می) برگزار می‌شود.

کد خبر 6100002

دیگر خبرها

  • ترکیه 3 رزمایش بزرگ نظامی برگزار می کند
  • تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود