Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مساجد شهری و روستایی شهرستان صومعه‌سرا میزبان محافل قرآن شده و صدای ملکوتی قرآن از گلدسته‌های مساجد در آسمان شهرها و روستا می‌پیچد.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا: قرآن آبشاری از نور آسمان تا زمین است و باید هر روز جرعه‌ای از نور آن نوشید و محافل انس با قرآن سفره نوری از خان کرم باری‌تعالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرآن کریم، ریسمان استوار و دستاویز محکمی است که خداوند به بندگانش عطا کرده است و بنا بر سفارش رسول مکرم اسلام، در کنار عترت، می‌بایست به آن تمسک جست.

 

این روزها در هوای گرم، نوای دل‌انگیز قرآن که در مساجد شهری و روستایی شهرستان صومعه‌سرا برپا است، روزه‌داران و مومنان را سیراب از عشق به معبود می‌کند.

 

 

7 هزار ختم قرآن به نیت شهدا در صومعه‌سرا

رحمت آذرافروز، سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌‌سرا با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرآن کریم، کتاب الهى و وسيله نجاتى است که از طرف خداوند براى هدايت و تکامل انسان‌ها نازل شده و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادتمند خواهيم شد.

 

وی، از برپایی مراسم‌های جزءخوانی و ختم قرآن كریم به‌صورت روزانه در مساجد و حسینیه‌های این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه در این راستا هفت هزار ختم قرآن به نیت شهدا در این شهرستان برگزار می‎‌شود، گفت: سپاه، بنیاد شهید، اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا در این طرح مشارکت دارند.

 

آذرافروز با بیان اینکه هفت هزار کارت ختم قرآن منتشر و بین شهروندان توزیع می‌شود، تصریح کرد: شهروندانی که قرآن را ختم کردند کارت‌ها را به تبلیغات اسلامی تحویل دهند تا به اسم ختم کننده و شهید مدنظرشان ثبت گردد.

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از 230 مسجد 130 مسجد شهری و روستایی این شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: در این راستا 75 مبلغ و 45 مداح به سطح مساجد اعزام کرده‌ایم.

 

 

برگزاری تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم در مسجد جامع تولمشهر

سید حسین طبایی، مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه مسجد جامع تولمشهر با بیان اینکه قرآن و کاربرد آن در زندگی موجب سعادت بشری می‌شود، اظهار کرد: تلاوت آیات قرآن و تفهیم مفاهیم آن مایه آرامش است.

 

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، افزود: نباید قرائت و محافل جزء خوانی قرآن کریم فقط مختص به ماه مبارک رمضان باشد  و باید در طول سال با این کتاب آسمانی انس داشت.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه مسجد جامع تولمشهر گفت: ترغیب جوانان و نوجوانان و کودکان به حضور در محافل انس با قرآن و محافل جزءخوانی، قلوب آنان را برای پیوند با مفاهیم این کتاب الهی آماده می‌سازد.

 

طبایی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این کانون در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: برپایی نماز جماعت یومیه، سخنرانی، تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم، پذیرایی افطاری در لیالی قدر، محافل انس با قرآن، مراسم احیای شب‌های قدر و حرکت هیئت سینه زنی به مناسبت شهادت حضرت علی(علیه‌السلام) و برپایی نماز عیدفطر از جمله برنامه‌های این مسجد است.

 

 

قرآن موجب رهایی جوانان از وسوسه‌های شیطانی و گمراه‌کننده دشمن است

امیررمضانپور، مسئول کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین (علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: تلاوت يک آيه در ماه رمضان برابر با ختم يک دوره قرآن کريم در ماه‌هاي ديگر سال است و اين نشان مي‌دهد که تلاوت قرآن در اين ماه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

 

وی افزود: در ايام ماه مبارك رمضان هر روز در مسجد امام حسین(علیه‌السلام) صومعه‌سرا که یکی از فعالترین مساجد شهرستان است مراسم جزء خواني قرآن كريم با حضور نمازگزاران برگزار می‌شود .

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین (علیه‌السلام) با بیان اینکه برپایی این مراسم، سنت حسنه‌ای است که باید افزایش کیفیت اجرای آن تداوم یابد، گفت: محافل انس با قرآن و ادعیه روزانه و برپایی نماز جماعت یومیه یکی از راه‌های ماندگاری مردم در مساجد است.

 

رمضانپور با بیان اینکه جوانان اکنون بیش از گذشته نیازمند حضور در اینگونه محافل هستند، تصریح کرد: قرآن موجب رهایی جوانان از وسوسه‌های شیطانی و گمراه‌کننده دشمن است.

 

 

تلاوت قرآن سبب آرامش جسم و روح می‌شود

امیرحمزه طالبی، یکی از جوانانی که در محفل جزءخوانی قران کریم حضور داشت، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن در همه اوقات به ويژه ماه مبارک رمضان از فضيلت بسياري برخوردار است.

 

وی اظهار کرد: سعادتمندي، باروري ايمان، استجابت دعا، نورانيت و افزودن خير و برکت در خانه، بخشش گناهان و رحمت خدا از مهم ترين فضائل تلاوت قرآن است.

 

این جوان صومعه‌سرایی افزود: از جمله آثار تلاوت قرآن در حديثى وارد شده است: هركس كه حرفى از كتاب خداوند عزوجل را

بشنود بدون آن كه خودش تلاوت كند، پروردگار مهربان پاداشى بر او بنويسد و گناهى از نامه عملش محو نمايد و درجه او را بالا برد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله در مراسم جزءخوانی قرآن کریم مسجد امام حسین(علیه‌السلام) شرکت می‌کنم، گفت: آرامشی که در این یکساعت نصیبم می‌شود سبب آرامش جسم و روحم در کل روز می‌گردد.

 

گفتنی است؛ همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت‌الله، نوای ذکر و مناجات در مساجد، حسینیه‌ها و منازل مسکونی مردم شهرستان صومعه‌سرا طنین‌انداز شده است و در این ماه مبارک مردم رغبت بیشتری به محافل جزءخوانی قرآن کریم نشان می‌دهند.

گزارش/مائده فلاحتکارضیابری

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام خبرگزاری شبستان انتقال سفارت آمریکا به قدس مجلس نمایشگاه کتاب تهران حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی مساجد اتحادیه بین المجالس اسلامی جزخوانی قرآن کریم جزخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند