Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید با هوای نفس، حب دنیا و شیطان مبارزه کرد،گفت: نظر اسلام برای ملاک کار خوب این است که سبب سعادت حقیقی انسان شود و سعادت حقیقی انسان سعادت ابدی است. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه جمعه در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در برگزار شد، اظهار داشت: حب دنیا و شیطان مانع رسیدن انسان به سعادت هستند، شیطان دشمن آشکار انسان است و نباید از آن پیروی کرد اما انسان توجه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید با هوای نفس، حب دنیا و شیطان مبارزه کرد، افزود: نظر اسلام برای ملاک کار خوب این است که سبب سعادت حقیقی انسان شود و سعادت حقیقی انسان سعادت ابدی است، ملاک ارزش کاری است که انسان را به سعادت نزدیک کند و اگر کاری سبب دوری از سعادت شود مطلوب نیست.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت رفع مشکلات جامعه بیان کرد: گاهی اختلاف نظرها و سلیقه‌ها سبب اختلاف بین گروه‌ها و طبقات مردم شده و منشأ فساد در جامعه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نیت انسان در کار ارزشمند باید قرب و اطاعات الهی باشد، تصریح کرد: کار ارزشمند باید حسن فعلی و فاعلی داشته باشد و این در صورتی میسر می‌شود که انسان ایمان داشته باشد، روح کارهای ارزشمند و خوب ایمان به خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در دوران بعد از انقلاب هر فصلی مسأله جدیدی وجود داشته که متصدیان اختلاف داشتند که گاهی یکدیگر را تخطئه می‌کردند که اگر ملاک قوی وجود داشته باشد می‌توان راه درست را پیش گرفت، امروزه نیز وسائل تبلیغاتی افکار مختلفی به انسان القا می‌کند که بسیاری از آن‌ها مغالطه است اما تشخیص آن کار هرکسی نیست.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: وقتی معرفت و محبت وجود داشته باشد اراده برای انجام کار مطلوب و خوب پیدا می‌شود، بر اساس آیات و روایات یکی از علت‌هایی این که انسان با وجود داشتن علم دست از کار خوب بر می‌دارد پیروی از هوای نفس است.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه ایمان دارای دو پایه معرفت و محبت است، گفت: انسان در کنار دانستن باید به لوازم آن پایبند باشد، سؤال می‌شود که اگر انسان بداند چیزی خوب است و به سعادت او کمک می‌کند و دوست دارد آن را انجام دهد آیا این حالات کافی است یا شرط دیگری نیاز است.

انتهای پیام/م

R7854/P1486/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | عجیب‌ترین طراحی تاریخ فوتبال؛ عبور بازیکنان از خیابان برای رسیدن از رختکن به ورزشگاه!

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901014

دیگر خبرها

  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • شهدا مسیر سعادت را انتخاب کردند
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • ببینید | عجیب‌ترین طراحی تاریخ فوتبال؛ عبور بازیکنان از خیابان برای رسیدن از رختکن به ورزشگاه!